Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg under maj 2009

Vi ar pa plats pa hotellet och resan har gatt bra¨. Icka blev känd och klamd pa igar och visar mindre och mindre for varje dag. Skont.


Vet dock inte om hon hinner bli bra till helgen. Pa imorgon ar det traning och darefter veterinarbesiktning och da avgors hennes ode.


nu ar det frukost och sedan ska vi gora stan osaker en stund. efter lunch ar det samling och traning for IPO och Monrioring och dar hoppas vi aven fa veta om det ar mojligt att satta in en reserv for Icka i laget, om det skulle visa sig behovas.


Ha det sa gott.


Nu ar det frukost

Sådant här ska inteerkännas och ännu mindre skrivas på bloggar där vem som helst kan läsa om ens dumheter! Därför kommer jag inte under några som helst omständigheter att erkänna att det är mig detta inlägg handlar om. Naturligtvis handlar inlägget om en okänd mrs X bara så att ni har det klart för er!


Igår kväll skulle jag mrs X  packa ner allt som skulle med till Tjeckien. För säkerhets skulle skulle jag packa ner passet (det behövdes inte enligt en arbetskamrat till mrs X då Tjeckien tillhör EU.. :-/ ) Plockade fram passer ur dess nästan bortglömda gömma och insåg att det hade liksom gått ut.. för tre år sedan! Så ofta är mrs X ute och reser mao!!


Jaja men det är ju lungt jag behöver ju inget :-D.. sa mrs X


När allt var packat gick jag mrs X för sista gången igenom komihåg listan som skickats till alla oss deltagare på VM. Där stod som punkt ett glöm inte "pass till hunden"


Nej då det hade jag mrs X ju redan fixat! i FEBRUARI!!! men för säkerhets skull dubbelkollade jag mrs X nu! Jodå det var i sin ordning! :-=)


Tillbaka till komihåglistan och då hände det.. blicken föll på orden som följde precis efter ordet hunden.. "och dig." Mig?!! Det behövs ju inte eller?? In på datorn och googel (favoritsida nr 1 lätt) och sökning på pass och Tjeckien och jodå visst behövdes det pass till Tjeckien som för övrigt inte är medlemmar i EU.. men inget visum.. klen tröst! Tillbaka till packningen och dubbelkolla passet men med samma nedslående resultat.. passet hade gått ut.


Tusen tankar.. kommer man stoppas  i passkontroll på vägen eller kan man klara sig.. kan man åka ändå om man tar med det gamla passet och kompletterar med id? Kan man skaffa nytt pass till imorgon??


Kära maken (till mr X) letade upp alla info mrs X inte ville ha. Pass gick att få snabbt på vissa platser i landet närmast en timma drygt härifrån.. Annars tog det fem arbetsdagar att få ett nytt. De provisoriska passen var dubbelt så dyra plus att de endast gäller för en enda resa!!!!!! :-(


Åkte till jobbet idag och jobbde några timmar, ringde till Polisen så fort de öppnat och hörde med dem. Joda det gick att få provisoriskt pass men inte i Växjö utan mr X fick åka till Karlskrona! Hade mrs X kollat att provisoriska pass godkändes av Tjeckiska myndigheter? Ring ambasaden.. Samtal till ambasaden följde och jodå emergencypassport var godkännt!


Ringde polisen i Karlskrona och det gick att ordna men de stängde tre! Jaha bara att checka ut tidigt från jobbet och sätta sig i bilen till Karlskrona! Framme vid ett (utan lunch innan) fick sitta i kö ett litet tag och sedan tog väl proceduren en 20 minuter. var tillbaka till bilen med ett snyggt rosa pass i näven innan klockan hunnit bli två!


Mr X  satte sig sedan i bilen och körde hem igen och var hemma vid tretiden och hade därmed helt plötsligt tid över denna dag..


Så för er som undrar! Ja det behövs pass till Tjeckien!!!!!


/mrs X :-(

En kort uppdatering. Icka har varit ute en hel del idag och det syns inget överhuvudtaget när hon rör sig. Hon slänger sig på marken och rullar utan att reagera? konstigt det där. däremot om jag rör vid hennes bakdel så börjar hon darra. Troligan mest av rädsla att det ska göra ont. Vid några tillfällen sjunker hon undan för beröring på vänster sida vid lårmuskeln.


hon skriker inget idag men verkar förtfarande ha ont. Jag maserar lätt lätt mest för att låta henne känna att berörningen inte leder till smärta.


har kollat av det mesta jag kan komma på. tryckt på rygg och andra bendelar, höftben osv utan några tecken på smärta hos henne. Har även strechat henne utan reaktion. Jag får göra vad jag vill med benet då..


Lutar mer och mer åt att det rör sig om en mjukdelsskada. Återstår dock att se hur allvarlig den är. Idag verkar hon iallafall mycket bättre. Skönt.


VM? Ingen aning! Känns som att det beslutet får tas på to em eller fre morgon! Reserv är vidtalad och kommer att finnas på plats. OM arrangören tillåter att vi sätter in en sådan. Det vet vi inte än.


Livet känns allmännt deppigt just nu :-(


Har haft en toppendag med barnen idag så inget ont som inte för nåt gott med sig eller vad de nu säger.. :-/


dessutom har jag fått tid över att träna Ting lite.. Vet att det var ett tag sedan jag skrev om hennes träning.. har försökt ett par gånger men då har inläggen försvunnit och jag tröttnat!


Ting har iallafall fått focusera på vippan med target efter. Vill att hon ska bli kvar lite längre på den och har därmed gett henne en uppgift efter att vippen slagit i backen. Två tassar kvar på kf och dutt mot target. Det fattade hon snabbt och nu är den riktigt fin. Dock urplockad ur banor så det är bara den som tränas.. får se när vi får tid att plocka in beteedet i kombinationer. Har kört en del frammåtsändande samt inkallning med snävsväng följt av frammåtsändande också och slalom. hon är duktig. :-)


tror att löpet är över för denna gång. Svullnaden är borta och jag har inte sett några nya fläckar på golvet på någon dag nu :-)




Blir ett kort inlägg idag. Orkar inte skriva mycket.. Icka var i Tranås och skulle tävla idag och imorgon. Dels individuella klass tre och dels Exclusive serien.


Vi började med AG 3 oh Icka gör ett jättefint lopp om man bortser från ett gigantiskt avhopp på A-et! Det räckte till en 16 plats av 70-80 startande men tyvärr inte pinne..


när det blir vår tur i hopploppet. Ställer jag upp Icka som vanligt men när jag kallar in henne duckar hon första hindret. Startar om och får samma resultat. Startar om igen och Icka duckar för tredje gången = disk. ber henne hopp ett par gågner till och till slut hoppar hon och får då beröm av mig innan vi skyndsamt lämnar banan.. Orolig och förvirrad strycker ag över Ickas rygg och sidor och på vänster sida bak får jag en kraftig reaktion. Hon sjunker ihop och tjuter till! Hunden har riktigt ont.


Sedan följer en låg stund med klämande och kännande av både mig och andra och det är solklart så att hon har ont, Hon haltar inte varken i skritt eller trav men röra henne får vi inte utan att hon tjuter och rycker till.


Nedstämd gick jag till sekretariatet och strök henne frå både morgondagens klasser oh exclusiven. :-(


Nu återstår att se om det möjligen kan vara tilfällig ömhet eller om det är nogot värre som en rejäl sträckning eller muskelbristning eller till och med fel i höfter (hon är röntgad A som ung) eller annat..


VM ligger definitivt i farozonen.. :-(


Ledsen Anna med öm Icka!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards