Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Dolda kameror eller?

Bara måste skriva ner vad som hände i affären igår. Ibland undrar man hur mycket folk kommer ut egentligen..


Jag stod och lassade upp varor på bandet och såg i ögonvrån att det satt en man vid fikabordet brevid kassan. Han pysslade lite med ett kuvert och jag tänkte inte så mycket på det då. Jag hann både betala och sedan börja packa varor innan mannen pysslat färdigt och reste sig för att gå fram till kassörskan.


-får jag fråga dig en sak? sa mannen till kassörskan

-javisst

Mannen tummar lite på kuvertet och ser förvirrad ut.

-Gör det något om frimärket sitter snett?

Han håller fram kuvertet så att kassörskan kan se frimärket som sitter mycket korrekt placerat dock en aning snett i övre högra hörnet.

Hon tittar mycket förvånat upp ler och säger

-nä det går bra!

mannen drar lite förläget med foten längs golvet (sådär som en kärlekskrank tonåring kan göra) och säger

-är det helt säkert?

-jadå ingen fara, du kan lägga det här. säger kassörskan och pekar på en blå låda där de samlar posten som ska iväg.

-där? i lådan?

-ja

-Den här lådan?

-ja

-och det är helt säkert att det inte gör något att frimärket sitter snett?

-nej det är ingen som helst fara. Kassörskan har ett sådant där överseende leende på läpparna.. jag kämpar själv för att inte börja skratta för mannen är fullkommligt förvirrad och gravallvarlig.


Han tar ett steg fram till lådan och tittar ner

-det går alltså bra att det sitter lite snett? säger han skeptiskt och kikar ner i lådan

-jadå. säger kassörskan

-i lådan här?

-ja


Tveksamt sänker han ner kuvertet, ångrar sig i sista stund och drar upp det igen och håller det mot bröstet en stund och sedan sänker han handen på nytt och denna gången får kuvertet stanna i lådan. Han står så och kikar ner på kuvertet en stund och säger sedan som för att bekräfta det som han nyss fått sig upplyst.

-det gör inget att det sitter snett. och sedan går han baklänges bort från lådan. ler mot mig och säger hej.


Jag svarar hej med ett leende och skyndar därifrån och ut i bilen för att han inte ska höra mitt bubblande skratt! Underbart som han bekymrade sig för detta stackars brev!


På vägen ut från affären kom jag på mig själv med att leta efter en dold kamera någonstans, men jag såg ingen..


:-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards