Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

ridhusträning

I söndags hade vi ridhusträning igen. Vi byggde en ganska svår hoppbana som var flytig men med lite trixiga fällor och en svår slalomingång, kl 9 efter platt tunnel.


Icka fick börja av mina och hon satte en snygg nolla direkt :-) Härligt! Sedan blev det Tings tur. Jag bad Karoline att filma och hon lovade att göra det. Ting följde fint alla styrningar och satte slalomingången klockrent direkt! Wow!!! Tyvärr gick hon ur sista porten så slalom fick vi ta om men resten av banan gick felfritt! Vilken tjej!!! Min filmare stängde av kameran och sa att bättre filmare hade jag aldrig haft!! Då hon sa det med ironi skulle hon få rätt! Tror dock inte hon förstod då hur rätt hon skulle få!


 Hon fick sedan köra ett varv till men då var jag nog inte lika vasam och handlade nog sämre för hon drog platten istället för att ta hindret vid sidan av. Jag sprang tillbaka och böjade om helt från början och då gick det bättre, En stooor sväng efter andra tunneln men även nu satte hon slalomingången fint. Gick även denna gången ur sista porten och nör vi tog om fastnade hon på något konstigt vis på en slalompinne.. Tog om igen och då gick det fint. resten av loppet gick bra men hon rev en pinne efter en tunnel. Även detta lopp filmades men då det första var bättre hade jag bestämt att det var loppet jag skulle lägga ut med länk härifrån!


Efter banan körde vi lite vippträning. Tycker den har blivit sämre då hon nu saktar innanhon är längst ute. liksom för att den ska slå över och när den inte gör det börjar hon krypa uppåt.. Ok lite petig är jag för hon saktar inte förren hon är på kf men i fel ände..


Löste det tillfälligt genom korv längst ut och korv närden slår i backen. Men det är liksom att lura fram rätt beteende tanken bakom hennes träning var att baklängeskedja så att stå på nerfarten betyder godis när den slår i backen, slå i backen gör den bara om den startat och startar gör den nör du är längst ut.. någonstans har det blivit en miss i kedjningen.. Måste kanske få henne att gilla rörelsen mer innan jag kedjar ihop allt igen.. klurigt..



Körde även slalomingångar och fart. En lång rundbana med ett staket på en sida och ett kort slalom på en och däremellan bara raka hinder och tunnlar! Jee där kunde man få upp farten och slalomingångarna satt efter några försök som jutna´!


Även staketet hade vi bra klämm på! Wow va snvt den hunden kan gå!


Känner dock fortfarande att jag saknar det där riktiga trycket i henne :-/ kommer kanske..


Kändes på det stora hela som ett mycket bra pass!


Väl hemma satte jag mig med kameran för att studera våra lpp och se om jag kunde lägga upp dem här... Döm om min förvåning då det första som hörs på filmen är Karolins kommentar om att bättre filmare hade jag aldrig haft!


Karoline har alltså inte filmat mitt lopp utan tryckt på rec först när hon skulle stänga av inspelningen :-) Någon film på första loppet finns alltså inte :-(


Det andra var mycket sämmre så det hade jag inte tänkt lägga ut men nu är ju det loppet det enda loppet jag har filmat.. hmm vad göra...


Ska fundera på saken.. kansken lägger jag ut loppet här så ni alla kan antingen konstatera att Ting inte är mycket att skryta med agilitymässigt eller så kanske ni skäller på mig för att jag har för höga förväntningar på hnne efter att ha haft en fartidiot som Icka! :-) Eller så lägger jag inte ut den alls så kan jag fortsätta beskriva hur jag upplever lilltösen och måla upp en bild av henne som sedan bär eller brister när hon debuteras ute på banorna.. hon har ju hunnit bli både 12 13 14 och 15 månader.. hua vad tiden går!!!









 
 
Lena, Selma & Inez

Lena, Selma & Inez

13 januari 2009 15:46

va synd att det fina loppet inte kom med, men ni gör om det en annan gång och då funkar säkert kameran! =) Är så avis på er som får köra agility just nu, Selma är ju skadad och Inez löper så jag kommer inte nu på söndag heller....

http://www.welshbus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards