Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 24 januari 2009

Vilken dag vi haft. Hundarna fick följa med huss ut på en riktigt rejäl skogspromenad! Magnus sa att när de kommit hem hade de slängt sig på sina platser ochsomnat direkt! :-) Härligt


Jag och barnen tog mormor med oss och åkte till simhallen. Först tänkte vi åka till Emmabodas simhall men den stängde redan vid 14 så vi hann knapt dit och än mindre byta om och ge oss i vattnet innan de stängde så det blev till att vända i receptionen. Efter att ha kollat öppettider i Kalmar, Växjö, Tingsryd mfl orter runt om blev det Växjö.


De hade öppet till 18 så när vi väl kommit dit fick vi verkligen bada så länge vi orkade!


Amanda var mycket tveksam de första minutrarna. Det var liksom mycket vatten och det sprutade lite överallt.. Det bubblade och barn plaskade och stänkte runt oss. Amanda funderade ett tag allvarlig på att kliva upp och gå hem tror jag. Men sedan vände det. Den minsta pölen tömdes på andra barn och hon fick chansen att utforska på egen hand. först kände hon på en undervattensträle sedan på en av strålarna som sköts i en båge ovan vatten. In med handen "aj" och så drog hon till sig handen och finssade och sedan på¨det igen på samma sätt. Många gånger upprepade hon detta innan hon beslutade sig för att utforska mer av pölen.


Där fanns en lite rutchkana och även stora fiskar i plast! Jättekul! Efter en stund gick vi uppåt i pölhierarkin. Mellanplöen skulle nu utforskas. Där fanns två rutchkanor, flera fontänder och ett hål att klättra igenom, detta ledde till The Pöl den stora!


Rutchkanorna var något högre men fortfarande väldigt ett års vänliga. Emelia hade vid det här laget tagit den STORA pölen i besittning! Den hade ju en riktig rutchkana och något djupare vatten. Dessutom fanns där en grotta med ett vattenfall att utforska.


Såsmåningom fick lillasyster syn på storasyster och skulle naturligtvis utforska Pölen! Den stora! :-) Jag följde henne upp på rutchkanan och vi åkte tillsammans ner första gången sedan fick hon prova själv mendan jag höll i händerna. Den var rolig.. snart åkte hon om och om igen utan hejd och utan stöd! Ingen behövde ta emot henne heller även om näsan knappt nådde över vattenytan när hon kon ner! Leendet på hennes läppar var större än jag någonsin sett det tror jag. Innan vi gick hem var där många föräldrar och större barn som tittade på denna lilla ettåriga knatte som kastade sig nerför rutchkanan utan hämningar medan flera äldre barn inte alls hade samma mod/dumdristighet utan snällt vääntade på en hand att hålla i.


Många kallsupar fick hon under de timmar vi var där men det var bara första supen som påverkade henne... reasterande skakade hon av sig och drog på nytt uppför trappen till den Stora kanan :-)


Emelia hade också jättekul och vågade faktiskt med mig till de storas bassäng för att simma en sväng! Höll under magen och så hade hon puffar på armarna och hon var riktigt duktig! Ett par gånger släppte jag och lät henne simma själv (hon hade trappen under fötterna och bottnade om hon satte ner dem) och då tog hon sig fram en halvmeter eller så innan hon började märka av att jag släppt och började sänka fötterna eller jag tog henne igen. Simma och simma förresten,, doggy style blev det även om jag försökte visa något annat. Hundsim är mycket lättare än något annat.. nåjja vattenvanan är det vi tränar nu! '


Stora bassängen var kall! Så rätt snart återvände jag och Emelia till bassängen för de mindre! Mycket varmare.


Dusch och bastu fick avsluta badbesöket!


Kl 17 orkade vi inte mer utan gav oss av hem igen. Båda barnen sover nu som stockar sedan någon timma  :-)


Imorgon kommer delar av slyngellaget förbi och tränar en stund :-) Längtar redan!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards