Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 6 mars 2010

Jaha så åkte vi 34 mil enkel resa för en dags tävlande i klass 1!! Ja fullt så illa var det väl inte för jag packade bilen full med ungar och Farfar och körde hem till barnens kusiner. En välplanerad släkthelg med agilityinslag blir det då istället för idiotiresa över halva landet (ja lite överdrivet kanske men ändå)


Vi kom upp lagom till kvällsmaten och hade en trevlig kväll med en italiensk pastasallad och gott vin. :-D Efter en trevlig kväll fick Melina nog och sa att det faktiskt var sovdags.. ja hon utrtryckte sig inte direkt subtilt när hon gallskrek tills vi parkerat oss i sängen :-D


Imorse blev det tidigt. Jag smög upp och avsikten var att inte väcka några andra men se det gick lite sisådär med det. Elin har sju små söta valpar här och när jag började prassla med påsar i köket vaknade de och sedan var cirkusen igång. Amnada vaknade, Elin likaså och innan jag hunnit iväg hann även Edward, Emelia och Nora komma upp och Amanda var resolut på väg upp till Farfar för att väcka honom med.. stackaren. :-/


Jag och Melina gav oss av och när vi kom fram somnade hon om i vagnen innan det var dags för mig att starta. (STORT tack till sekretatiatet som passade henne under banvandringen.)


Hoppklassen var lite lurig. Kul men med riktigt kluriga linjer där det var lite svårt att veta hur man skulle lösa handlingen på bästa sätt! En rolig bana av Cailla Brundin. Ting gick bra första biten av banan men sedan kom dagens stora besvikelse - slalomen. Hon gick ur flera gånger hade liksom inte tid att göra klart :-/ Efter tio fel där fortsatte vi men jag jobbade nog lite sådär för på ett par ställen drog hon förbi hinder och jag struntade i att ta om eftersom vi redan hade fel.


Upploppsrakan experimenterade jag med. Visste inte om hon skulle söka linjen själv eller om hon skulle göra enklast möjliga. Hon valde enklast möjliga och tog bara hindren framför näsan och gick sedan brevid de två sista.. som sagt jag ville testa då vi redan var diskade sa fram fram fram och det fixar hon inte själv.


I mellantiden hann jag amma i lugn och ro i värmen bakom disken i cafeterian! Tack för att jag fick komma in bakom så vi fick lite värme!! och sedan somnade Melina prydligt lagom till banvandringen i agilityklassen.


Agilityklassen var en trevlig enkel bana där det svåraste var en 180 graders sväng direkt efter balansen. Bara att tacka och ta emot då Ting går bättre på running när jag inte springer med och pressar henne! Som jag sa i förra inlägget är hon van att svänga efter så det borde ha passat oss utmärkt!


Ändrade mig gällande handlingen i sista sekunden (va tveksam på vilken sida platten jag skulle ta redan på banvandringen men hade bestämt mig men ändrade mig alltså nu :-( ) Fick flera stora svängar som följd av detta då man inte är tydlig och genomtänkt när man ändrar sig.. det redda dock ut sig men det kvittar liksom för när vi kom till slalom var det samma visa igen! Ting gick ur flera gånger.. sedan kom jag på! (fast då var vi redan diskade på att hon hunnit ta tunneln emellan förstås) att jag sprang liksom och avvaktade i slalom! Det gör jag ALDRIG på träning! Mitt dumma nöt!  :-(


Fortsatte ändå banan ut och balansen var en dröm! Hon tryckte på järnet över och hade FYRA tassar på kf!! :-D SÅÅÅÅ SKÖNT! :-D


Jag stod dock som en nickedocka och tittade på hur hon satte tassarna och glömde styra när hon kom ner vilket resulterade i ytterligare en gigantisk sväng då Ting fortsatte rakt fram i 400 km i timman :-D


Jaha sen då jo vippan hade hon för brått på och när hon insåg att det var vippen brmsade hon hårt men hann liksom inte få stopp helt så hon var av innan den slog i backen men godkännt ändå då hon inte kört en vipp sedan i juli! :-D


Konstigast på banan var det raka upploppet. Hon drog fint rakt fram till en meter innan sista hindret. då bromsar hon kraftigt och viker åt sidan och SPRINGER FÖRBI???!!! 8-O va??!!


Detta är ett mysterium och något vi måste träna!


Dagens resultat alltså två disk men en nöjd matte då det var en Ting med självförtroende och dagens snyggaste balans det vågar jag påstå :-D





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards