Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 19 mars 2010

Imorgon är det kalasdags och då behöver vi gräva fram våra stolar ur byggdammet. De stod fint staplade i källaren och där har de samlat byggdamm i tre månader nu :-/ jo en aning dammiga kan man säga. Min uppgift att fixa idag eftersom Magnus jobbar.


Fick (till slut) med mig barnen ut i tvättstugan där vi ställt fram de dammiga stolarna. 12 stycken var de! Dags att torka. En trasa i vardera barns hand och sedan satte vi igång. Melina tröttnade direkt på att bara sitta i sin bilstol och gillade inte alls leksakerna hon fått. Värre ledsen blev hon när storasystrarna skulle trösta! Bara att amma henne och hoppas att hon skulle somna. De stora flikorna var flitiga putsare i ungefär tio minuter sedan var det roligare att torka golv och väggar än stolar. Visserligen också nödvändgt men just nu kändes stolarna vilktigare.. nåja de var sysselsatta.


Efter ytterligare en tjugo minuter tröttnade de även på det. Melina hade fått rejält med mat och jag satte henne i sin stol och hon somnade nästan.. sedan störde storasystrarna henne och så var cirkusen igång. Ledsen Melina griniga storasystrar och Massor av otorkade stolar. Bara att bita ihop. Jag växlade mellan att sysselsätta och amma Melina och att torka stolar i en rasande fart.


Väl färdig med stolarna skickade jag de stora tjejerna före ut och packade ihop Melina och slängde in en tvätt innan jag hastade efter de två andra. Ett illvrål mötte mig när jag kom ut! Samtidigt stod Emelia ovanför backen frustrerad och ropade på mig. Amanda hade (av någon outgrundlig anledning) inte gått raka vägen in utan fortsatt förbi dörren på väg mot baksidan av garaget. Hon hade kommit en halvmeter sedan tog det stopp och hon hade skjunkit ner till knäna i leran och därefter vält och blivit liggande på sidan med benen begravda! SUCK!!!


Fick skynda mig dit och dra upp ungen (från gruset där det gick att stå utan att sjunka.. och sedan fick hon ta av ALLT ute för in ville jag inte ha henne med all den leran. Jösses ibland behöver man 8 armar eller ännu hellre ännu fler samt förmågan att vara på mer än ett ställe samtidigt! Melina stämde upp en ny klagosång och Emelia började tjata mat (igen) och Amanda var naturligtvis både chockad och hungrig och kall så hon grät ju högljutt hon med!


Vad ska en mamma göra!!!! Ibland är det inte lätt! Tur syskonen är snälla mot varandra för väl inne stoppade Emelia ner Amanda i filtar och gosade med henne medan jag tog hand om den nu mycket trötta Melina. Hon Ammades och när hon väl somnat så hade de två större till och med dukat bordet och lugnet lade sig över Lönnbacken för den här gången.


Pust jag överlevde ännu en dag som föräldra"ledig". Och det bästa av allt! Stolarna är färdigdammade och jag behöver alltså inte släpa ut ungarna ännu en runda! Phu :-D


Nehe dags att ta tag i iordningplockande, damsugning och golvtorkning! Imorgon är det KALAS! :-D



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards