Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Kräftskiva, kosta outlet och byafest

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 31 augusti 2009 14:35

I fredags var det kräftskiva och i lördags byafest! Det var mao fullt upp i helgen redan där! Men det hindrade inte oss fårn att hitta på en massa på dagarna dessutom..


Kräftskivan var trevlig med massor av god mat och goda kräftor! På plats fanns en förlossningsbarnmorska så vi kunde lungt njuta av kvällen i trygg förvissning om att alla eventuella förlossningar skulle ske i kompetent sällskap! :-D


Mellan maten och efterätten gick hon och badade i sjön!!! Hon påstod dessutom att det var riktigt skönt!! Tuffing! Jag avstod tror inte alls att det var varmt.. möjligen i vattnet men sen ska man ju upp också!


Lördagen spenderades först med att räkna djuren (svärföräldrarnas som vi haft ansvaret för i veckan) och därefter fortsatte vi till Kosta outlet. Kosta var inte den smartaste platsen i värden att vara på eftersom de hade cykeltävling där med målgång mellan outleten och glashyttorna. Det blev en del omvägar och krångel innan vi till slut kom dit vi ville! :-D Sightseeing i kosta eller nåt.


Barnen fick nya kläder, stövlar, skor, byxor och pyjamasar och jag fick nya kläder byxor och tröjor. Insåg till sist att tre graviditeter sliter rejält på kläderna och de som fortfarande hängde med från första graviditeten var nu så tunnslitna så att hålen som började komma inte gick att laga längre.. tyget höll inte :-/


Gillar outlet! På mammaavdelningen hade de ta fem betala för tre!!! Jag fick alltså två par byxor gratis när jag köpte tre tröjor samtidigt! Dessutom var priset rejält nedsatt! Som om inte det var nog så frågade en av kassörskorna när vi kom och skulle betala skorna om inte skorna också var nedsatta (kängorna vi köpte till Emelia var nedsatta 30 procent) Jag såg väl ut som ett frågetecken så hon gick och kollade. Jag hade inte sett någon sådan skylt för skorna men ändå tyckt dem vara prisvärda. Joda sa hon sedan och drog av 30 på dem också och sedan tog hon upp stövlarna som det inte var någon sänkning på och sa att tja vi drar väl 20 här med eller vad tycker du? :-D


Billigt blev billigare! De fodrade stövlarna gick i slutändan bara på 120 kronor! :-D


Byafesten på kvällen blev det stressigt till! När vi stod redo att ge oss iväg öppnade sig himelen och vi avvaktade ytterligare några minuter. När vi kom fram var tipsprommenad med utslagslekar i full gång! Barnen och Magnus gick rundan och sedan skulle det lekas! Stövelkastning (mellan benen över ryggen så långt som möjligt), pilkastning, bollkastning samt spikning stod på lekschemat! Det gällde att inte stå bakom stövelkastarna då de flesta av dem kastade stövlarna åt fel håll!!! :-) Emelia och Amanda fick en del dispens på grenarna. Stövlarna fick de kasta frammåt istället för mellan benen över ryggen. Emelia fick faktiskt ihop en femma! Amanda lyckades kasta sin stövel nästan 10!!!! cm !!!! :-D Jag fick min stövel att flyga åt rätt håll.. eller flyga och flyga den landade väl en meter från mig men som sagt åt rätt håll! Magnus drämde till rejält och fick iväg sin stövel till näst bortesta ringen. han var en av fyra (tror jag) som lyckades med det!


Pilkastningen fick tjejerna flytta fram rejält på! Emelia lyckades faktiskt träffa väggen! längst nere och tavlan satt på ett par meters höjd så några poäng blev det inte :-/ Amanda fick sina pilar att sväva nästan 15 cm frammåt och de landade fint i gräset framför henne! Vi kanske skulle bett dem lägga ner tavlan framför hennes fötter istället :-D


Bollkastningen fick ske på kanske två meters avstånd och Emelia träffade faktiskt största hålet med en av bollarna! fem poäng till henne! Amanda nådde som vanligt inte fram till väggen med bollen och gick då beslutsamt fram plockade upp bollen och stack armen genom hålet och släppte! båda bollarna gick rätt genom hålet på detta vis och sedan var hon nöjd! Några poäng fick hon dock inte!


Spikningen då. Jo här skulle man med två eller tre slag slå i en spik för att få poäng. Emelia slog rejält på spikarna länge länge spikade hon och träffade spiken varje gång! Den rörde sig dock inte en millimeter ner i träet! 10 poäng fick hon för tålmodighet och träffsäkerhet! :-D


Amanda missade lite mer män även hon spikade oförtrutet vidare! Hon fick också 10 fina poäng inskriven i sitt protokoll!


Magnus hade handlat entrecot till oss och korv till barnen men sedan tydligen ångrat sig för när det blev grilldags åkte bara korven och färdigköpt potatissallad fram!!?? Grrr! Jag satte mig i bilen och körde hem!


Ja för att hämta entrecot sno ihop en god sallad samt packa baguetter att grilla i folie! När maten till sist blev färdig var den jättegod (förutom på potatissalladen som var hemsk och som jag struntade i att äta! - tur jag åkte hem för korv och hemsk potatissallad kändes inte som något kul alternativ!) 


Sedan var det prisutdelning i tipsrunda och även lottdragning! Tipsrundan fick vi ingen framgång i men en av lotterna Magnus köpt var det vinst på så en ljuslykta fick följa med hem :-D


Frammåt kvällen spelade bandet upp och jag tror att folk hade riktigt trevligt! Själv började jag bli rejält trött och packade ihop familjen och vi åkte hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards