Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Fullt upp..

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 19 augusti 2009 14:36

Svårt att hinna med att blogga något.


Jag har fullt upp hemma och fullt upp på jobbet så det är mest massor hela tiden.


Jag var häromdagen ute en sväng i fårhagen och hade med både Ylva och Ting. Inte helt bra då jag glömt koppel. Lat som man är tog jag ändå ut hundarna samtidigt och vandrade iväg i hagen. Det skulle visa sig att hundarna hade oerhört svårt att inte lägga sig i när den andra jobbade. Det krävde att jag höll den icke arbetande i halsbandet medan den andra fick jobba. Mao blev det ingen drivningsträning alls utan de fick träna på fösningar och hämt.


Ting var jätteduktig :-) Ylva har inte kommit lika långt och har dessutom inte koll på vänster och höger än. Där behöver vi träna mer. Tänk så mycket det händer när man bara tränar en av två. Det var väldigt lätt att se hur mycket Ting faktiskt lärt sig sista tiden!


Ylva fick fösa bort rakt med focus på att inte flankera och hämta tillbaka. Svårt tyckte hon! Men mot slutet lossnade det.


Ting fick fortsätta fösa mellan och runt olika träd! i olika riktningar och på olika avstånd från mig.


Sedan fick hon även hämta några gånger och hon var duktig! Fina bågar och ibland tom för mycket djup!!! :-D Tänk så olika en hund kan bete sig i olika situationer..


Imorgorn ska vi träna mer då vi ska hem till Anja!


Får se om jag tar en två eller tre hundar med mig..


Igår var jag och hela familjen på Astrid Lindgrens värld!


Vi hade jättetrevligt och barnen var så lyckliga! Emelias bästa kompis Emmy var också där och de hade jättekul nästan hela dagen. En liten incident inträffade när en dagiskamrat till Emmy dök upp. Emelia blev svartsjuk och avvek och ville inte riktigt umgås alls med Emmy då. Emmy själv deklarerade för dagiskompisen att Emelia var hennes bästa kompis och det fick förstås dagiskompisen lite tveksam.. :-) ojoj så det kan bli!


När dagiskompisen försvunnit kom Emmy till Emelia och tog hennes hand och på två sekunder var all avundsjuka bortblåst och de kramades och skrattade tillsammans som om inget hade hänt! Tänk så enkelt livet var när man var 4:a


Pippi var nog ungarnas favorit men både Madicken och Emil och Ronja stod högt upp på listan över roligheter de med! Ronjas pappa Mattis fick till och med gröt av Amanda! Trots att hon var nyvaken så kunde denna skäggiga best prata och skoja med henne ett bra tag och hon var mycket facinerad om än något blyg! Skallepär fick ingen gröt men även han godtogs utan ledsna miner när han skojade loss med oss! :-)


En underbar dag var det iallafall!


Idag känns det som måndag! Tror jag ska ta ledigt varje tisdag! Tänk sådana korta härliga veckor man skulle ha! :-D



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards