Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Som att dra ur en propp..

Sedan i förrgår har Amanda gått på pottan och bajsat två gånger till på eget initiativ och imorse kissade hon också. Imorse var det dock jag som tog initiativet och satte henne där efter medicineringen eftersom hon ännu inte kissat då och det var dags att byta blöjan.


Lilla duktiga tjejen satte sig och klämde och när det kom några stänk kiss sa hon OJ och knep och reste sig och tittade ner i pottan.. sedan kom en lång harang som jag inte begrep ett ord av men som uppenbarligen handlade om allmänt missnöje rumpan dropparna och pottan för det framgick tydligt av kroppsspråket och gestikulerandet.


Några uppmuntrande ord från mig om att det var så jag ville ha det så satte hon sig ner igen och släppte fram resten av kisset! Duktiga lilla tösen! Börjar mao se slutet av blöjtunneln även om den fortfarande är lååångt bort! men hon är ju bara ett år och 7 månader än så :-)


Ikväll är det hundarnas tur!!


Har inte riktigt bestämt vad vi ska göra men kvällen är bokad Magnus tar barnen och jag kan ägna hela kvällen åt hundarna!!!


Sedan jag började jobba igen i måndags har jag återupptäckt hur lite tid man hade över för hundarna efter jobb och familjen. Det gällde att ta vara på småstunderna och på semsetern blev jag nog lite lat så eftersom det fanns så gott om småstunder. Men ikväll ska det bli ändring!


Snart kanske jag orkar återuppta mina morgonpassträningar också! Får se, Magnus åker ju så tidigt på mornarna nu att det inte alltid funkar.. Om jag inte ska stiga upp ännu tidigare än jag redan gör!!! hua..



 
 
Eva

Eva

15 januari 2009 18:19

Jag visste inte om det där med plegicilförbudet. Jag föreslår att du ringer Knivsta Veterinärpraktik +4618388115 och ber om råd. Kicki Lagerberg, som är röntgensköterska och MYCKET rutinerad på HD, kan säkert hjälpa dig.

Mitt bästa råd är att titta på hunden. Är den välmusklad och "hård" i kroppen så kan man nog röntga på vad som helst. Är den däremot gänglig, outvecklad eller dåligt musklad - ja, då skulle jag vänta tills den är "färdig" i kroppen.

Sen är det viktigt att kliniken är van vid hd-röntgen. Det står på respektive hund, på SKK, vilken klinik som har röntgat. Du kan ju gå in på några och kolla var de är röntgade och bilda dig en uppfattning utifrån det. Kolla med någon uppfödare i närheten för tips kan också vara ett sätt hitta en bra klinik.

http://seglinge.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards