Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Mycket jobbiga brydderier

Ojoj.. nu har jag fått en inbjudan till Exclusive Agility Series..


Glad naturligtvis att vara en av dem som är inbjudna.. bara Sveriges bästa agilityekipage men samtidigt mycket tveksam. Har sedan länge varit mycket tveksam till att överhuvudtaget vilja tävla i serien då det är "dyrt" att delta! och för ett tag sedan stod det på hemsidan att förstapriset (10 000 kr) skulle kunna delas ut i sponsorsaker.. (denna formulering verkar nu borttagen och därmed kanske det vore lite kul att vara med ändå?)

Kvar finns fortfarande frågor kring avgiften.. vad får man för den? är anmälningsavgifterna för loppen inkluderade eller tillkommer de utöver de 1 000 som det kostar?


Jaha och inte nog med dessa brydderier.. vi har ju ännu inte kvalat laget till SM.. chansen till sista pinnen ligger på de två lagklasser som går i Stockholm i januari. Mina lagkamrater verkar dock inställda på My Dog och därmed endast tävla sista klassen i Stockholm.. Jag har dock tyckt att jag endast åker till antingen eller.. det blir liksom för mycket åkande och för dyrt med både och..


varför bubblar jag om detta i samband med disskussionen kring eventuell Exclusive??


Jo Exclusive har två dellopp av tio som går på My Dog! Ska man delta där behöver man alltså åka till My dog! :-/ och som jag sagt tidigare så åker jag inte till båda! ..... Så just idag verkar det som om jag måste välja.. :-(


Kanske kanske finns en annan lösning.. Kostnaderna blir ju mindre om man kan samåka mellan tävlingarna........ funderar, funderar...... liiiite kul vore ju Exclusive..


OM det gär att lösa med resorna fram och tillbaka...........


.....så är varken Icka eller jag i form för Exclusive eller andra tävlingar heller för den delen.. Icka har för dålig kondition just nu! (för att inte tala om mig!!!) Måste börja träna isåfall! Ordentligt!


Å andra sidan kanske det kan vara en morot som får mig att få ändan ur vagnen och faktiskt ta tag i min träning! Måste kolla med Magnus vad han tycker..


Ghhhaaaaa vad göra??!!


Laget mitt vad säger ni???????


Går det att lösa eller?????????? (*hoppas*)

 
 
Ingen bild

EvaP

28 november 2008 10:44

Självklart ska du köra exl.serien Mina mail går int efram till dig Anna - men inte ska du åka till Kista för en enda chans - någon måtta får det vara faktiskt!!!
Lagkompisen
Eva & Mio

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards