Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 6 november 2008

Tillhör ni dem som planerar i tid eller dem som kommer på den 23 december att oj! imorgon är det julafton!!!


Jag tillhör det första släktet och gillar att köpa mina julklappar i god tid innan julen är här.. För några veckor sedan var det bokrea och då kom jag över några böcker som kändes toppen till barnen! så jag köpte dem och tänkte slå in dem senare och sedan skulle barnen få dem! :-)


När jag kom hem var det som vanligt ganska rörigt med hungriga, trötta barn, matlagning och glada hundar allt på en gång så kassen ställdes i hallen..


Där hittade barnen och Magnus den naturligtvis! SUCK! och Magnus är liksom av det där andra släktet så tanken slog honom inte alls att de kanske var menade som presenter på något vis utan han och barnen slet upp dem ur kassen och bestämde att de skulle läsas redan ikväll!


Det man lovat får man hålla och därmed var jag tillbaka på ruta ett i mina julklappsbestyr.


Numera har jag skrapat ihop julklappat till sex personer.. (hälften inslagna och resten undanstuvade så att inte M får för sig att de kan plockas fram redan nu..)  ingen nämd vid namn för säkerhets skull! :-) Dessuotm har jag ytterligare några ideer på g till fler.


För säkerhets skull har jag dessutom satt upp en lapp på väggen hemma där jag skrivit ner vad och till vem jag köpt så att Magnus ska slippa bekymra sig. Denna lapp har jag dock inte fått Magnus att titta på.. andra släktet funderar inte på julklapparna förren absolut tidigast den 22 december..


Förra året hade jag köpt i stort sett alla julklapparna i god tid och när det blev den 22 23 eller så fick Magnus panik och slängde sig iväg.. ivart fall behövde han ju köpa klapp till mig... Hem kom han med klappar till ALLA!! dvs även till dem som jag redan köpt till! SUCK!!! Varför? Onödigt dyrt och dessutom jättemärkligt.. varför kan inte vi köpa gemensamma julklappar precis som alla andra..


Hans svar på frågan varför var att han inte hade köpt några, fått vara med och välja mm


Någon som har några tips! Jag klarar inte vänta då får jag ont i magen av stress och Magnus klarar inte planera!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards