Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 11 oktober 2008 21:15

I lördags var det fullt upp hela dagen. Magnus och flera andra skulle resa stommen till garaget och jag skulle passa barnen, handla kläder till Emelia och valla.


Emelia fick efter en stressig förmiddag på Outleten nya termobyxor, ny jagcka och nya vinterskängor. Varma goa snygga men dyra kläder. Tur det var Outlet för annars hade jag varit ruinerad.


När vi äntligen handlat allt färdigt gick vi till restaurangen och köpte köttbullar till oss allihop och åt innan vi åket hem och hämtade hundar eftersom det nu var dags för avslutning på vallkursen.


Elin och Nora kom och tittade en stund och kunde då också hjälpa till att passa mina barn medan jag vallade. Amanda somnade på vägen till kursen och sov sedan gott i flera timmar medan jag vallade. Emelia hade nya thermobyxor på sig och eftersom hon inte frös var hon glad ända tills hungern tog överhanden, men då fanns det bananer och äppelkaka så det gick över snabbt :-)


Vallningen då. Hundarna har lärt sig otroligt mycket! Idag jobbade vi mycket fram och tillbaka över fältet. Förts fick de driva lite var för att känna på djuren och sedan fick de fösa djuren bort, hämta hem dem igen och så på nytt.  Vi avslutade med att ställa djuren i ett hörn och sedan köra lite korta vä, hö för att få hunden att slå åt rätt håll och även hålla avståndet.


Båda hundarna var duktiga även om jag kände att Tingeling för första gången var snäppet bättre! Fick ioch för sig gå på henne en del i början och stoppa henne ur balans då hon tokrusade på skicken eftersom hon visste vart hon skulle. Men efter bara nbågra gånger med ovantade stopp (som då hon inte lydde följdes upp av att jag gick dit och hämtade tillbaka henne och började om) så lyssnade hon mycket bättre.


När vi stod där och njöt av vädret och mumsade paj så kom FRÅGAN. Det är ju nötKM imorgon ska inte du vara med med dina hundar Anna?? Va?? Jag men men vi kan väl inte öö hurdå??


I mina tankar fanns.. mina hundar kan inte hämt, delning, fösning, höger, vänster ... hur ska vi kunna tävla???? Kor är ju rätt läskiga!


Lite övertalning samt löften om att uppgiften anpassades efter ekipaget så tog jag mig i kragen och bestämde mig för att vara med. Dels skulle de bara vara tre startande (utan mig) och dels kunde det ju vara en bra träning om inte annat.


Barnen skulle ju med men det skulle vara fler som hade barn med så det skulle nog lösa sig....



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards