Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 3 oktober 2008

 

Ojojoj vad tiden flyger iväg.. har verkligen haft fullt upp och lite till den senaste veckan.. här kommer en kortrapport från veckan som gått.

 

VM

Först och främst.. VM avgjordes i helgen som gick! Tyvärr gick det inte alls för något av våra svenska lag alla tre lagen diskade sig! Individuellt fanns dock hoppet kvar! Och gissa om de levererade!!!

 

Flera ekipage nollade första loppet och såg därmed till att hålla spänningen på topp! Anna och Tilda gjorde en kanonfin dubbelnolla och räckte ända till, eller tyvärr bara till en toppenfin men attans så snöplig 4:e plats! Stort grattis till dig ändå! Rosa och Mascot fick en oturlig rivning som kostade dem GULDET! :-( Trist men hoppas de ändå kan glädja sig åt en toppenfin prestation! En tiondeplats blev det till sist. Jenny med Elvis diskade sig efter att Jenny hamnat lite fel i ett framförbyte och därmed gjorde Elvis osäker. Tråkigt för loppet var fint och nollat fram till dess. Malin och Arwen fick inte heller till det i finalen tyvärr.

 

Men störst av alla detta VM! ÅSA och ERIK!!! Vilken dag de hade! En nolla till i finalen och en MYCKET bra sådan fick dem att klättra från 16?:e plats till BRONS!!!

 

STORT GRATTIS TILL ER!!!!

 

Nybro

Själv var jag och tävlade i Nybro. Tyvärr var det inte vår dag! Icka missade slalomingången??!! :-O i hoppklassen och ärligt talat förstår jag inte varför.. visst rörde jag mig mot men det borde hon klarat.. Nåja fem fel och i mål fem sek efter vinnaren.. en vägran tar lite tid..

 

I agilityklassen ville jag bara ha en nolla och var jättefokusead när jag lämande Icka i starten. Glömde dock hålla koll bakåt så när jag vände mig om för att kalla in hade Icka vandrat fram och stod en halv meter från första hindret och lite snett.. Jag valde att gå tillbaka och då rusar hon mot mig skällandes (hennes sätt att be om ursäkt..) och därmed är vägran ett faktum! Jag väljer att sätta om henne i starten och börja om och hon går felfritt resten av loppet (men det är inget bra lopp.. bl.a tappade jag henne fullständigt efter platten och fick därmed en gigantisk sväng innan A:et.) Trist för den nollan hade jag verkligen velat ha! :-(

 

Kvar var öppenklassen och nu hade jag verkligen siktet inställt på att nolla loppet! Anja med Chili hade inte heller fått till det och vi taggade varandra! Hon satte en fin nolla på en bra tid precis i början och därmed var pressen på mig! Dessutom hade jag fått publik från jobbet så det gällde lite extra att fixa loppet. :-) och det gjorde vi! En bra nolla där vi inte missade mycket vägmässigt heller. Jag var mycket nöjd efteråt! Det visade sig att det var mycket jämt och många nollor och vi slutade till sist på en fjärde plats, efter Matilda och Steel (1 sek före tvåan som var ytterligare en sekund före oss andra!) vilken hund han är! Tvåa kom Anja med Chili och trea Meta med Kolon. Alla de tre ingår i samma lag.. :-)

 

Må och tis var jag på resande fot med jobbet. Må var vi i Klippan och tis styrdes kosan mot Borensberg. På hemvägen passerades Gränna och där inhandlades priser till mina duktiga kursare som i veckan haft avslutning.

 

Kursen avslutades med tävling på en bana inspirerad av Nybros hoppklass ett. Jag kortade dock av den något samt hade bara fyra pinnars slalom. Med godis tillåtet samt utplacerad belöning på strategiska ställen gick det faktiskt mycket bra för flera av dem! Det skulle visa sig stjälpa mer än hjälpa med godisstationer längs banan eftersom hundarna flera gånger senare i banan drog tillbaka till godisstationerna för att kolla om där fanns mer att äta!

 

Bäst i tisdags gick Linda med Bernersennen Ensa som vid andra försöket tog sig runt med bara fem fel! Tätt följd av Isabelle som för övrigt även ska debutera i Lessebos nybörjarklass i helgen. De tog sig runt med tio fel och det helt UTAN belöningar i banan (bara efter sista hindret fanns det belöning). Bäst i torsdags gick det för Ida som för dagen fått låna hund (Icka) då hennes egen var ute på jakt med pappa. De tog sig runt med femton fel.

 

VAB

Onsdag fick barnen vara hemma från dagis.. elände med dessa förkylningstider. Amanda har ju sin infektionskänsliga astma så hon blir rejält hostig och får svårt att andas så ordentligt! Jättejobbigt för stackarn. Så Farmor tog halva onsdagen och jag halva sedan tog jag torsdagen och idag ställer farfar upp. Emelia går på dagis idag men Amanda får vara hemma ytterligare en dag för säkerhets skull!

 

Lesseboortens BK

Till helgen är det tävlingar i Lessebo och jag är med och arrangerar och ska även döma nybörjar klassen samt small och medium i öppenhopp. Det har ritats bana och raggats sponsorer så det står härliga till! Igår damp det ner presentkort från folksam i brevlådan och sedan tidigare sitter jag med ett gäng julkort målade av min syster paketerade i små buntar till någon lycklig vinnare :-) Syster yster kommer för övrigt även finnas på plats och sälja sina fina julkort och jultavlor! Får ni tid över är de väl värda att titta på och kanske köpa en liten tavla i julklapp till någon eller några julkort att skicka i jul! (Jag lovar er ni har aldrig sett julkort som dessa förut!!!)

 

Jaha och där är vi nu…

 

Back to work.. man kan ju inte ha fikarast för länge har för mycket högar som ligger och behöver åtgärdas!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards