Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 17 maj 2011

Tiden flyger och vi har fullt från tidig morgon till sen kväll. Förra veckan var jag i Stockholm på kurs och vi fick flera trevliga kvällar med god mat och gott vin mitt i veckan ;-) Att sedan få sova ostört och med rejäl sovmorgon jämfört med hemma var ren lyx! Så skulle man ha det ofta, fast samtidigt saknar jag barnen och Magnus när jag är borta så blev det oftare skulle man antagligen inte njuta på samma sätt.


Almarna i kungsträdgården firade 40 års jubileum från den dagen dr räddades från nedsågning medan vi var i Stockholm så vi tog en prommenad och landade där en stund. På vägen dit passerade vi en udda konstutställning där konstverken var ca 5*4 cm och där konstsnärerna uppmuntrade besökarna att stjäla konstverken! :-D De bjöd på ost och kex och vin dessutom!!! Vilken utställning! ;-) Av dem som stal ett konstverk blev en del förevigade då konstsnärerna fotograferade dem!


Resan hem vart trist. vi hade valt det tidiga tåget för att slippa komma hem sent men (som alltid??!) tåget hade något tekniskt problem så halva tåget var helt strömlöst med allt vad det innebär med icke fungerande belysning, högtalare och fläktar. Utanför Mjölby tog det stopp och sedan tog det nästan en timma innan vi rullade igen, utan att felet blivit åtgärdat. I Tranås blev vi stående ytterligare en halvtimma och under den tiden blev vi passerade av det senare tåget! :-(


Blev supersena hem och SJ skulle i detta läget betala tillbaka våra biljetter men då dessa var bokade av DV så gick pengarna till dem! Jag som drabbades fick inte ett öre extra för min tid :-( Jag var hemma strax före midnatt istället för strax efter 9. Dessutom förväntas man komma pigg och glad till jobbet dagen efter!!


Märkligt system det där.


I helgen hade jag roligare sysselsättning. På lördagen tävlade jag officiellt i Hässleholm. Samåkte med Camilla dit och då hon numera är tokgravid hade hon svårt att springa så med noll träning med hennes häftiga hundar tog jag mig an att försöka trockla dem runt banorna. Först ut var Tex i hoppklassen. Han rev varpå jag tog timeout och lade honom. Då kom det in en hund på banan och jag tog Tex därifrån och blev diskad..... Visst jag hade lagt Tex redan innan hunden kom in MEN enligt sv regler är vi inte diskade då. Omlopp ska väl ges i denna situation?? eller? TL ville inte gå in och bedöma situationen så vi blev alltså diskade!:-/


Nåja I övrigt gick mycket bra med hennes hundar men vi hade en del strul med rivningar och missförstånd. Disk i alla loppen.


Tingeling fick vänta ända till em för att få starta, stackaren. Först ut var hoppklassen och där gick hon riktigt bra men av någon märklig anledning missade hon HELA slalomen. Sprang längsmed superlycklig och tittade upp i himlen!!! ??????? Kan inte förklara det och förstår det definitivt inte.. fem fel blev resultatet :-(


I agilityklassen diskade vi oss i starten då jag stack innan hon ens hunnit se att hinder tre fanns. Stressad matte helt i onödan då man hade mycket mer tid att hinna till 5 än jag trott! Klantmatte! Resten av loppet var bra även om Ting skuttade på balansen såsom jag inte vill (tror dock att hon var på?)!


På söndagen avslutades Växjös Cup i agility. Först ut var agilityklassen och Ting flög balansen rejält. Kan bara bli arg på mig själv för att jag inte bryter henne där.. Funderar också på hur jag ska komma åt det om jag ska träna mer running ärn jag gör eller om jag ska lära om till tvåtvå? Hon missade även platten då jag tryckte i ett bakombyte.


Hopploppet var en märklig bana där man kunde springa hela loppet utan ett enda byte..


Ting gjorde ett bra lopp och nollade! SKÖNT :-D Jag behöver verkligen känna att vi kan sätta den där nollan. Vi kan det vet jag men samtidigt är det något litet småstrul i nästan varje lopp! Irriterande!


Igårkväll var jag ute för att ställa iordning till kursen ikväll. Därefter väntade gräsmattan bakom garaget på klippning, hu va lång den var!! Men som det nu blev så erbjöd sig vår hyresgäst att klippa den så jag kunde efter iordningställandet nyttja några minuter till att träna med Ting.


Inte helt genomtänkt började jag därför klicka två plus två på henne. Jag har ju sett Fanny Gotts video av Squid där hon växlar mellan running och två plus två.. kanske ska man göra något liknande?


i vilket fall så tog det två korta femminuterspass och två köttbullar innan hon totalt begripit vad jag ville. Hon går mao från fyra på till två plus två. ingen större ansats alls ännu. Får se om detta var smart att börja med eller dumt ?? 










Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards