Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 26 februari 2010

Ja för några veckor sedan frågade syster yster mig om mitt hår blir elektriskt ibland. Jag svarade nåt i stil med att vadå ibland? vintertid är det väl mer regel än undantag. Mössa och kyla är liksom en underbar kombination för att håret som på beställning ska få massor av hårresande egenskaper! Rakt upp med en del medan det mesta slickar sig runt ansiktet i någon slags snygg plattfrisyrhistoria. :-/


Visst går det att undvika mössa men kylan gör ju ändå sitt till.. eller kanske välja att aldrig ta av mössan, men det blir så varmt inne.


I vilket fall fortsatte hon med att berätta att man inte alls behöver få sådär elektrikt hår! Nähe sa jag hur undviker jag det då? Du ska helt enkelt sluta använda schampo! sa hon


ÖÖÖÖÖ hallå det går ju inte! Jag skulle ju inte se klok ut efter en dag eller två. Fett stripigt hår osv. Då svarar hon att jag inte ska sluta tvätta håret utan bara sluta använda schampo. Håret ska istället tvättas med BALSAM??!!


Jag såg nog aningen skeptisk ut varpå hon visade sitt hår och upplyste mig om att sedan ett antal veckor tillbaka tvättades det med balsam.. fett löser fett liksom.


Min kusin har också prövat och hennes hår fick stora vackra vågor då självfallet förstärktes genom denna metod! Liksom en kompis till syrran som fått stora hollywoodlockar i hela håret!


Hmm skulle man våga prova??


Tja varför inte! Så jag provade och jag är faktsikt nöjd med resultatet hittills. Elektriskt hår är ett minne blott! Jag har fått bättre volym på håret. Jag fäller mycket mindre än tidigare (fällning är en härlig bieffekt av amning)


Vill du också plocka fram alla ditt hårs trevliga egenskaper?

Vågar du också prova??


Läs mer om metoden och lämpliga produkter på:

www.lockig.se


Man bör hålla ut ett par veckor för att verkligen få rätt resultat. Sidan ovan innehåller hjälp om man skulle uppleva att håret blir fett eller liknande!


Om ni vågar prova hör gärna av er med resultat!


Ja inatt har vi haft fyra jordbävningar härhemma! Åtminståne trodde vi det efter den första. Det mullrade rejält och hela huset skakade!! Magnus vaknade och röt "va fan händer??"


Först var han helt övertygad om att något rasat, typ flyttkartongerna i förådet eller byggsakerna i garaget så han rusade ner som ett ånglok för att rädda det som räddas kunde. Han kunde dock inte hitta något och då började jordbävningstankarna formas. Vi har ju varit med om det förut när det var jordbävning i skåne förra året och det skakade vårt hus ända häruppe..


Magnus surfade därför runt på nyhetssidorna men utan några träff. Själv började jag prata om snöras från taet men Magnus trodde inte på det. När det strax efter mullrade och skakade igen fick jag vatten på min kvarn. Jag kikade ut genom fönstren och kunde se en bit av taket som var helt snöfritt..


När vi iallafall till slut betämt oss för att somna om så vaknade naturligtvis Melina och ville ha mat! När hon ätit färdigt och jag nästan somnat om mullrade det igen och åter skakade hela huset. Jag vaknade på nutt och räknade snabbt ut att det var en takbit kvar så vi skulle nog bli väckta ännu en gång.


Lite sömn fick jag nog innan den biten rasade. och strax därefter vaknade Amanda och ville över till vår säng. Kanske fick jag en timmas sömn därefter innan Magnus väckarklocka började ringa, och ringa igen och igen SUCK!!


Jaha Emelia vaknade och pappa och hon steg upp! Tack för det så kunde jag sova liiiite till.. eller inte! Melina var nu hungrig på nytt. Bara att sätta igång att amma igen. När jag ammat färdigt ville Melina inte somna om och dessutom vaknade Amanda och pappa skulle gå till jobbet. Bara att pallra sig upp mao och fixa gröt till tjejerna.


En aning trött idag mao..


Ps Jag har faktiskt (ÄNTLIGEN enligt många) gått med på faceboock...



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards