Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Slipp elektriskt hår!!!

Ja för några veckor sedan frågade syster yster mig om mitt hår blir elektriskt ibland. Jag svarade nåt i stil med att vadå ibland? vintertid är det väl mer regel än undantag. Mössa och kyla är liksom en underbar kombination för att håret som på beställning ska få massor av hårresande egenskaper! Rakt upp med en del medan det mesta slickar sig runt ansiktet i någon slags snygg plattfrisyrhistoria. :-/


Visst går det att undvika mössa men kylan gör ju ändå sitt till.. eller kanske välja att aldrig ta av mössan, men det blir så varmt inne.


I vilket fall fortsatte hon med att berätta att man inte alls behöver få sådär elektrikt hår! Nähe sa jag hur undviker jag det då? Du ska helt enkelt sluta använda schampo! sa hon


ÖÖÖÖÖ hallå det går ju inte! Jag skulle ju inte se klok ut efter en dag eller två. Fett stripigt hår osv. Då svarar hon att jag inte ska sluta tvätta håret utan bara sluta använda schampo. Håret ska istället tvättas med BALSAM??!!


Jag såg nog aningen skeptisk ut varpå hon visade sitt hår och upplyste mig om att sedan ett antal veckor tillbaka tvättades det med balsam.. fett löser fett liksom.


Min kusin har också prövat och hennes hår fick stora vackra vågor då självfallet förstärktes genom denna metod! Liksom en kompis till syrran som fått stora hollywoodlockar i hela håret!


Hmm skulle man våga prova??


Tja varför inte! Så jag provade och jag är faktsikt nöjd med resultatet hittills. Elektriskt hår är ett minne blott! Jag har fått bättre volym på håret. Jag fäller mycket mindre än tidigare (fällning är en härlig bieffekt av amning)


Vill du också plocka fram alla ditt hårs trevliga egenskaper?

Vågar du också prova??


Läs mer om metoden och lämpliga produkter på:

www.lockig.se


Man bör hålla ut ett par veckor för att verkligen få rätt resultat. Sidan ovan innehåller hjälp om man skulle uppleva att håret blir fett eller liknande!


Om ni vågar prova hör gärna av er med resultat!


 
 
Ingen bild

Kusinen ;)

26 februari 2010 21:35

Ja, jag instämmer i lovorden om balsammetoden!! Håret blir riktigt bra. Dock har jag inte fällt mindre men heller inte mer. Någon dag framöver ska jag färga kalufsen med henna. Det ska bli spännnade. Kram från Lindås

 
J

J

15 mars 2011 15:18

Tack för denna superbra information! har dock inte tesat, men det kommer jag verkligen att göra ;)

http://chimb.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards