Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 24 februari 2010 10:17

Hittade ett kort i brevlådan (som töms aldeles för sällan) idag om att det var dax för vacc SENAST den 24 februari! Jamen det är ju idag!!!!!


Ringde till vet och ibland är det tur man är mammaledig för jag fick en tid för bägge hundarna i em! phu! Rabiesvacc är lite trist att ta för sent eftersom det kan innebära att man måste göra om blodproverna också :-(


I övrigt slåss jag med datron ofta nuförtiden då internet inte vill fungera så ofta och inte heller så länge i taget :-(


Igår rotade jag runt bland flyttkartongerna eftersom jag insåg att man behöver en dopklänning för att kunna döpa sitt barn. Du ska inte tro att jag varit smart nog att skriva på utsidan av en kartong att den innehåller dopklänning! Nej det blev till att flytta runt och gå igenom ett antal innan jag fick ge upp. Dock blev det jättefint i förrådet eftersom jag faktiskt organiserade när jag rotade!


En kartong innehöll sista tvätten från prästgården och lite annat smått och gott så den fick följa med upp för upppakning och döm om min förvåning när dopklänningen dök upp i botten på denna. Javisst så tänkte jag ju! Denna låda skulle ju packas upp här så då kunde dopklänningen läggas där utan risk för att den skulle komma bort. Lite tur har man ibland! Nästa gång skriver jag nog det på utsidan iallafall.. bara utifall att liksom!


Jaha dopklänning tillreda - check! Nu ska den bara broderas också! Har pratat med Hanna idag eftersom hennes mamma kan sånt där. :-D I em får det bli pappersjakt för inbjudningskorten förutom på vetbesöket som INTE får glömas bort. Tre barn får väl följa med så räkna med en em i kaos :-D


Phu...



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards