Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Tävling i växjö

Natten till idag var natten som bevisade lagen om allts jävlighet! Jag hade tänkt komma i sägn tidigt eftersom jag behövde stiga upp 5.30 för att hinna allt det innebär att packa inför tävling och få med sig tre barn och vara på plats vid 7,30


Sängen förblev dock tom aldeles för länge. först vid tolvtiden landade huvudet på kudden :-( dumt och bara mig själv att skylla. Två timmar sömn fick jag innan kaos bröt ut!


Emelia kissade i sägnen vilket inte hänt mer än kanske fem gånger sedan hon blev av med blöjan på natten vid två år och fyra månaders ålder!! Upp duscha unge och ta ur allt ur sängen, lakan, täcken, madrass.. allt :-( Hon fick flytta till oss sedan och då vaknade Melian och ville ha mat. När hon ätit hade hon ont i magen! fick massera henne en stund innan hon somnade. *Hon sov dock inte länge för magen kronglade så ny omgång amning och massage blev det. Sedan var det nog lungt i en halvtimma innan Amanda plötsligt storgräd otröstligt. Tio minuter tog det att fatta vad som hänt. hon hade slagit i tån och ville ha plåster. Låtsasplåster gick visserligen hem men det tog ytterligare tio minuters hysterisk gråt innan mamma fattat vilket motiv 8-O låtsasplåstret skulle ha!!! (tomtebobarnen) Sedan vakande såklar Melina igen och jag kunde konstatera att det var 30 min till väckarklockan skulle ringa.. suck


Har tävlat idag i Växjö. En toppentävling som flöt på otroligt bra. Vi var på plats vid 8 och kunde åka igen vid 11 :-) Det enda som jag kunde känna fanns att klaga på var antalet priser och rosetter. I vissa klasser räckte inte rosetterna ens till dem som fått pinne! Tänk så trist att få sin första pinne och inte ens få en rosett!!Jag är av den åsikten att just klass 1 ska ha många priser då många nybörjare är ute på sina första tävlingar och jag vet själv hur stolt jag var över de första priserna och rosetterna jag fick.  Dock hade klubben sett till att ha pinnar att dela ut så något minne fick de! Som sagt tävlingen var TOPPEN och det verkade vara fina prisbord i övrigt men då möjligen för få priser.


Först ut var agilityklassen och Det var en ganska kul bana i starten som sedan blev riktigt enkel mot slutet. Bara att tuta och köra.. Inga skott så där fanns inga ursäkter att ta till.


Ting gör ett strålande lopp! Snabbt och med absolut super kf!!! :D Hon har fyra tassar på balansen :-) Vippan tvärnitar hon längst ut! Jag bara njöt!


Tyvärr rev hon två hinder ett precis i början och sedan även sista tror jag. I mål på 31 s vilket var 6 s bättre än segraren :-/ men två riv är två riv så :-(


Hoppklassen nästa. En klurigare bana som man behövde handla i hela vägen. Ting går riktigt bra här med ända till hennes klantiga förare får för sig att Ting ska sväva ut och missa ett hinder (hon har kunnat göra det ibland) så jag stoppar och tokkallar på henne innan det hindret. Ting svänger snävt och snyggt aldeles för mycket och hamnar helt fel!! Korkade matten! Bryter henne innan hon tar fel hinder men får inte ordning på linjen fram till slalom så hon ser inte slalom förren hon passerat ett par portar, Vägran.


Därefter bestämmer jag mig för att chansa lite och lämnar massor i sidled men det gick itne. Ting gick ur för tidigt.. Gör då om med samma sidledes förflyttning och nu fixar hon det. :-)


Ett par hinder senare ska hon hoppa rakt ut från banan och sedan 180 tillbaka. När jag bromsar nitar hon framför hindret och svänger tillbaka. Behövs tränas på mao samtidigt duktiga lyhörda lilla hund! :-D


Sedan rejsar vi mot mål och hon missar sista hindret :-) Skit samma en disk i protokollet. Mest besvikna var barnen som tyckte att rosetterna var fina och ville ha en!


Tidigt klara så åkte vi och badade! :-D Vattnet var kallt men efter en stund kändes det rätt skönt!


Efter fika hos morfar åkte vi hem och jag stupade i säng medan ungarna fick se på film! Orkade verkligen inget mer! Nu har vi grillat och ätit och sägen hägrar igen! SÅÅÅ TRÖTT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards