Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Liten blir stor gånger tre!

Jösses nu börjar småtjejerna bli stora. Den senaste veckan har alla tre mina tjejer tagit stora steg i livet. Emelia som snart fyller fem har på egen hand (givetvis med mittgodkännande) börjat gå iväg till pulkabacken (som jag ser från fönstret) samt till kamrater (som också bor inom synhåll men ändå). Hon passar uppsatta tider (kom hem när det börjar bli mörkt!) och hon tom ringer eller kommer hem och berättar om hon går någon annanstans än vad vi avtalat. :-)


Duktiga lilla, nej just det STORA! tösen.


Amanda då? Jo två och ett halvt är hon nu HELT blöjfri!!! Hon klarar både nätter och dagar med få undantag! :-D Superduktiga lilla tösen, men sedan är hon ju belöningstränad på pottan också :-D Man är väl hundägare! ;-) Först fick hon russin varje gång det kissades, sedan godis varje dag att spara till lördag om hon inte kissat på sig och godis att äta direkt varje gång hon bajsade (för det var svårare) på potta eller toa. Nu får hon två godisar varje kväll att stoppa i sin mugg till lördag om hon klarat både kiss och bajs hela dagen. Muggen med lördagsgodis visar hon stolt upp för alla som vill se både släkt och vänner :-D


Melina då? Fyra månader gamal vände hon idag för första gången från mage till rygg. Skrattar och simmar gör hon också men det är liksom inget nytt :-D


Hu vad fort tiden går!


Fast när det gäller husbygget känns det ibland som om tiden står still. Visst händer det mycket, det dras el och ventilation och annat jox i väggarna inne nu. Men det är inte sådant som man ser direkt så utifrån står det still. Vi får frågor varje vecka om vi inte ska flytta in snart men det ska vi alltså inte. Golven är frotfarande bitvis bara reglar och hål och väggarna som sagt ska fyllas med massor av jox innan de ska stängas igen och gipsas. Massor kvar mao!


Annat roligt att berätta finns men det kan man inte skriva här.. åtminstone inte än. Man vet ju inte riktigt vem som läser liksom :-D



 
 
Jeanette&co

Jeanette&co

16 februari 2010 22:38

NU blev jag galet nyfiken....

http://siggegustafsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards