Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Liten uppdate

Är sedan i onsdags hemma igen. Melina är en snäll och lugn liten bebis så här långt. Hon äter och sover mest. Sean är det naturligtvis så att när något händer så händer allt på samma gång så när Melina behöver min uppmärksamhet så vill de båda andra också ha den förstås.


Armarna räcker inte alltid till men som sagt för det mesta går det bra.


Emelia och Amanda vill gärna hjälpa till också så det är kul. Båda verkar väldigt stolta över och förtjusta i sin lillasyster. :-)


Ting hade löpt lite amok härhemma när vi kom hem. För lite stimulans antagligen och sulor i skorna och ett par skor hade blivit lidande. Hon som inte tuggat sönder något alls på länge nu :-( Nåja det är bättre igen nu.


Igår fick Magnus avliva ett hundbitet rådjur. Två andra rådjur är kvar i ett vilthägn där de inte hör hemma och Magnus och våra hundarna var där senare för att se om det gick att få ut dem men rådjuren fick panik och en av dem försökte att forcera staketet. Ikväll ska han dit igen men denna gången med bara Icka och geväret.. Ting pallar nog inte skotten så hon slipper följa med,


Idag har jag varit själv med alla tre barnen och det har fatiskt gått rätt bra. Magnus har jagat älg hela dagen och de sköt visst två djur av tre tilldelade.


Själv har jag inte riktigt kommit mig för att träna något, vallning eller agility. Det får bli såsmåningom när jag lyckas mobilisera krafter nog för att packa ihop mig och Melina och åka iväg en stund. De gånger kraferna har funnits att göra något nu har städning av hemmet (som såg ut som om tre stormar och en orkan dragit igenom det) prioriterats.. Vi lämnade hemmet i dåligt skick och det blev inte bättre när barnen fick härja med Morfar och farmor och farfar här medan vi var borta..


"Mina" fyra kvigor är flyttade och just nu vet jag inte vart.. måste börja med att fråga det :-D litet bekymmer i och för sig men men.. Vill inte heller ha tre barn med när jag ska valla.. åtminstone inte första gångerna.


Nåja.. vi mår alla bra!


:-D

 
 
Ingen bild

Anja o flock

17 oktober 2009 21:12

Välkommen hem!!!
Kram!

 
Therese

Therese

17 oktober 2009 22:18

Hej Anna!
Min kommentar till förra inlägget verkar ha försvunnit helt.... Iallafall: Grattis (igen) till den lilal tösen! Skönt att allt gick bra tillslut, hua så otäckt. Det är jag glad att jag sluppit genomlida.
Skönt att allt verkar gå bra hemma också, men det blir helt klart en omställning. Men, du har ju redan två så du är ju van ;-)
Sköt om er!
Kram Therese

http://www.goz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards