Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Jaha idag gick vi över i vecka 41 och forfarande ingen bebis. Inatt hade jag faktiskt värkar och trodde att det kanske var början på förlossningen men efter tre timmar ebbade värkarna ut och allt blev lungt igen :-(


Höll mig dock hemma fm (farmor tog dagisturen) så någon vallning blev det inte. Jag vågade inte riktigt sätta mig bakom ratten ifall jag skulle få en värk just då.. hade antagligen hamnat i diket då :-(


Sov några timmar och har mått allmänt kasst idag. På em mådde jag bättre så när Magnus hämtat barnen gick jag ut en sväng i trädgården. Tyckte lite synd om hundarna som inte kommit ut mer än i trädgården på hela dagen så jag fick för mig att träna lite agility med dem :-D Första passet på månader!!


Icka är inga större problem dels springer hon jälv så länge jag säger fram och dels skiter jaglite i precission och fart eftersom hon är pensionär.. Med Ting resonerar jag lite annorlunda. Vill inte att hon ska vänta eller tveka på banan.


Med köttbullar utplacerade i barnens händer på strategiska ställen kunde jag träna frammåtsändande över både det ena och det andra hindret :-D Mycket kf balans tränade vi och det gick faktiskt riktigt bra till en början. Märkte dock att vippen var dålig.. hon sprang halvvägs drygt och sedan fortsatte hon efter den slagit i backen och så kan man ju inte ha det. Tränade lite med belöningen strategiskt placerad direkt efter vippen och se då kom hon ihåg att rusa hela vägen och nita :-D Sedan utmanade jag henne. Balansen med 180 graders sväng därefter tunnel och vipp där hon visste att köttbullen låg.


Vilka avhopp jag fick från nocken balans!!!! :-D Kul att kunna provocera fram fel.. backade rejält och lät henne bara ta sista steget på balansen för att sedan öka sträckan tills hela gick bra! hon fick klick först när hon sprungit hela vägen ner och då tvärvände hon och drog tunnel vipp i högsta fart :-D lyckat och nyttigt för att befästa att running är hela vägen ner även om man ska svänga.


Körde även lite slalomingångar och efter några repetitioner började hon tänka och det blev fler rätt än fel. Raka var inga problem alls men när man började närma sig kl 3 och 9 så blev missarna fler.


Vi avslutade med lite höger och vänster över hinder och höger gjorde hon rätt nästan hela tiden medan vänster var lite si och så med.. hon är beroende av kroppshjälper men har iallafall fattat att höger vänster betyder hoppa först sväng sedan för hon går fram bra. Även när jag trycker hårt på linjen för bakombyte vilket tidigare fått henne att tveka :-)


Ett bra träningspass trots tjockmage.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards