Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Agilityträning

Söndags kväll alltså! Ridhusträning! Efterlängtad då det numera är aldeles för isigt och snöigt hemma för ordentlig träning här.


Vi byggde en lagklassbana (agilityklass) från SM där vi bytte ut vippen (som är trasig) mot en lång rak tunnel.


Det hade en inledande och avslutande lång raka där avslutande rakan blev väldigt lång och snabb då vippen blivit en tunnel. Jösses vad man fick springa.


Ickas första varv var fantastiskt. Snyggt upp på balansen och klockrent stopp längst ner :-) Möjligen missade hon A:et ner där man direkt efter skulle två meter åt höger och sedan in i slalomen. Jag kan ha varit lite snabb med att dra henne av där.


Vi fick en liten tvekan efter två långa raka tunnlar och ett hopp men med fram fram i ryggen drog hon vidare de två sista hindren frammåt. Gammeldamen var mao duktig. Andra vändan (vänd bana) stoppade hon inte balans ner så det tog jag om annars var även denna vända fin.


Ting då. :-/ tja.. balans mitt i bana är nog för svårt ännu hon hade inte alls några running där utan skuttade som en gummiboll av så fort det passade henne! :-( Grubblade lite och bestämde mig för stoppa och ta om och då skärpte hon sig bara för att nästa gång vi kom dit skutta av igen :-'(


Måste bli vår snart så vi kan repetera balanser både nu och då så det blir mer stabilt.


A:et var däremot toppen och slalomingången satte hon varje gång dock fick  hon bråttom ur om jag vinklade för kraftigt åt sidorna. får tänka på det så jag stöttar henne lite i bana nu.. men det är nyttigt att träna på. En annan sak var att hon flickade till platten när den skulle passeras.. :-( Det verkar vara återkommande. hon flickar ofta till tunnlar och platten. Behöver mao tränas


Även slutrakan blev svår då jag inte hann med. När vi kört en gång var den dock inga problem längre då hon fattat att det var där belöningen fanns.


En hel del att träna på mao :-) det är ju så det ska va!



 
 
Lill

Lill

1 mars 2009 10:57

Hejsan Anna
Grattis till all framgång o man o barn. Länge sedan vi tävlade och sågs. Hoppas allt är bra med dig och alla i din familj.
Vänligen
Lill med Tiger o Goofy o Morgan o Lea o Alva o Sixten

http://rodatigrarna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards