Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

hur länge ska man behöva undra?????

Jag undrar och funderar och undrar och funderar! Varje dag är jag inne på SBK:s sida och kollar om de uppdaterat listorna med SM-kvalade! Jag vet att Icka individuellt har tillräckligt många pinnar för att få vara med. Jag vet också att laget har tillräckligt. Men jag har kvalat till SM förut och vet därmed att det inte är en garanti att man har rätt meriter för att SBK ska ha registrerat meriterna rätt så att du får vara med! För två år sedan mailade jag otaliga gånger med kansliet om var hur och när olika resultat var tagna innan de lyckades bekräfta att Icka de facto var kvalad!


Nu känns det som om det hade varit skönt att få svart på vitt att man är kvalad! Så man slipper oroa sig närmare SM och bara kan koncentrera sig på att anmäla i tid!


Sedan hade det också varit oerhört spännande med uppdaterade listor så att man kommande tävlingar hade kunnat följa de hundar som ligger på gränsen och deras kamp för att komma med! Tänk så mycket mer spännande en tävling kan bli om man vet att det är nu det gäller för xx om de ska få vara med på SM!!


för att inte tala om alla dem som tror men inte är helt säkra på sina nollor/pinnar!


Carina har erbjudit sig att kolla alla dem som är osäkra vilket är supersnällt men Carinas ord är inte lag. Det är SBK:s listor som gäller och därmed hade det varit oerhört trevligt med till dags dato gällande info om hur Kvallistorna ser ut.


Kan även tänka mig arrangörer som är intresserade av att få ett mått på hur stor tävlingen ser ut att bli för planering av tävlingsupplägg mm. visst än är det gott om tid men då det är ideellt arbete kanske man inte vill lägga ner allt arbete sista veckan innan tävlingen!


För någon månad!!!! sedan fick vi inforn om att uppdateringar var på G samt ombads att inte mailbomba med frågor om listorna utan ha tålamod men sedan är det tyst som i graven! Inte ett ljud! Ska tålamodet räcka så krävs det info om vad som händer! Helst någon slags veckoåterkommande rapport om statusen. Just nu finns det ingen info alls om individuella kvalresultat då dessa listor är borttagna och lagresultaten är inte uppdaterade sedan före november. :-(


Om jag inte får mailbomba med frågor vad ska jag göra då!?? Jag har väntat.. och väntat och väntat!!!! Jag spricker snart av nyfikenhet! Jag vill veta! läsa studera kolla statestik jämföra fundera och analysera listorna fram och baklänges! men utan listor kan jag inte göra något sådant!!


FRAM MED LISTORNA NUUUUUUU! Annars kommer jag skita i önskan om att slippa mailbimbning! För nu har jag tröttnat!



 
 
Anja o flock

Anja o flock

20 februari 2009 09:34

Hallojsan!
Åh vad kul med vallningen! I vår hage är det DJUPT med snö nu och Jaffa har bara fått öva på sin läxa (hö/vä) på en liten cirkel på stillastående får...

Ang ur balans, se i min blogg under Serge-kursen, vilken övning VI fick göra, för att Jaffa ska sluta söka kl tolv! Riktigt riktigt enkelt att göra och väldigt nyttigt för vovven!!

http://anjasflock.bloggagratis.se

 
Lydia

Lydia

22 februari 2009 01:08

Oj! Ja det låter ju jättre roligt att vara med och ses! vallveckan? innebär det att det är som en kurs? Dingo kommer att vara knappa tio månader då och en riktig nybörjare, men det skulle kunna vara riktigt roligt. Var kan jag läsa mer om vad man gör och hur man anmäler?

http://lydiaodingo.wordpress.com

 
Lydia

Lydia

23 februari 2009 18:00

nu har jag tittat på de datumen du pratade om. Tyvärr så ska jag jobba under wk-mästerskapet :-/ och jag tror att jag tycker det är lite tidigt att gå vallkurs redan i juni... hade nog tänkt vänta tills han är 10mån. Så som det ser ut nu ska jag tyvärr inte på någonting. Men jag får se hur det blir, hade varit jätte kul att ses. Nu närmar det sig för agilitystart för Ting. Jag håller tummarna!

http://lydiaodingo.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards