Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Möte och träning

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 4 februari 2009 14:42

Igår hade vi möte representanter från fyra klubbar nära varandra var närvarande när vi beslutade om en minicup för våra nybörjare!


Längtar redan - va kul det ska bli!!


Vi kommer att köra en nybörjarklass (för dem som aldrig startat officiellt) samt två st klass ett för klassettekipage. Sedan samlas det poäng och blir priser till alla i slutet :-)


Kanon träningstillfällen och även möjlighet att skapa lite gemenskap på klubbarna häromkring! Vem vet med lite tur hittar man gelikar som man kan träffa på klass ett tävlingarna runtomkring!


Efter mötet stannade jag, Josefin och Henric och tränade en stund. Där fanns hopphinder, slalom, däck och A-hinder framme så det blev de hindren vi tränade på.


Icka fick köra några vändor och hon var duktig de första vändorna men slarvade lite med stoppen upp A.. har inte helt bestämt mig för att släppa där varför det blir lite schizofren träning..

Efter några vändor märktes det att hon blev trött och rivningarna började komma! Efter att ha lagt upp bomarna på högsta nivå och talat om att vi lyfter på tassarna.. (brukar göra stor affär av att bommen ramlat, klappa bommen och lägga den tillbaka samtidigt som jag berättar att ajajaj nu ramlade bommen inte bra för icka) så skärpte hon till sig och hoppade riktigt fint sista vändan. :-)

Ting fick köra en liten bana enligt nedan

                                                  
         I7        I6    __

                                        2O 8         3 I        4I       5

               10   1...............9

              A-

             hinder

       mannersminder

Första vändorna följde hon mig fint till efter 4 där drog hon rakt fram för att se om inte Ascii skulle leka ett tag med henne.. :-(

Efter några försök skötte hon sig riktigt bra! Slalomingångarna satt toppen både från stillastående och i fart från däcket :-)

Mot slutet var hon trött och då började hon slarva i slalom. Måste lära mig känna igen tecknen på näär hon inte orkar mer för även om alla tre hndarna turades om så tog Ting slut.. Det kan säkert bero på att hon inte slappnar av när hon inte kör utan att hon då ligger och vallar/bevakar de andra hundarnas framfarter..

A:et körde vi running på och det fixade hon varje gång trots att A-et inte hade samma vinkel som vårt här hemma. Skönt! det känns jättebra.

Någon gång tog hon A.et före första slalom och då kom vårt problem tillbaka.. upp och stanna! osäker på om hon ska fortsätta eller inte.. :-( När hon väl fortsätter är dock inte kf några problem..

Hela träningspasset tog kanske en halvtimma och kändes på det stora hela mycket bra! :-)

Ascii skötte sig som vanligt utom då hon iböland försökte slippa stopp upp A :-) Jag förstår henne det är liksom inte roligt att stanna hela tiden! Agility är roligare om man får springa! Icka är helt på samma linje ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards