Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 4 september 2008

Kurs och träning..

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 4 september 2008 23:01

Ikväll var det kurs igen.


När jag var ute och förberedde lite passade jag på att träna Tingeling.. Balans, slalom och några platta tunnlar, långhopp och däck. Hon provade att fuska en gång på balansen men då belöningen uteblev gjorde hon mycket fina kf sedan.


I slalomen satte jag ihop de sex pinnarna samt vinklade ut de två sista. Det blev fel någon gång men när hon focuserar så sätter hon upp en ruggig fart och riktigt trycker sig igenom på rätt sätt! Kul att se henne men märkligt att hon inte alltid går så fort och att det är när hon sänker hastigheten som hon gör fel :-)?!


Sedan fick man in och försöka förbereda fika samt börja laga mat åt barnen. Inga lugna stunder här inte! :-)


Kursen gick bra! De har blivit riktigt duktiga. vi pillar lite med placeringar av förarna samt att de ska röra sig rätt och tima fb på rätt sätt. Hundarna börjar begripa vad agility går ut på och drar fint på hinder nu. Kul att se att skillnaden hunnit bli så stor!


Första gången stod där ett gäng hundar som alla mer eller mindre tyckte att alla hinder var just det.. hinder som stod ivägen.. bäst att gå runt! eller kanske bara ignorera och gå och snusa eller kissa istället.. och nu drar de på hinder och jobbar för förarna på ett helt annat vis! :-)


Ni är såå duktiga!


Efter kurs och fika gjorde Magnus och jag laxsmörgåsar och satte oss och slappnade av en stund..


Sedan kom vi på att vi ska få gäster imorgon så då blev det till att ta sig i kragen och sätta igång och plocka iordning. Efter en timmas intensivt städande med både dammsugning och golvtorkning ser huset riktigt trevligt ut! ;-)


Riktigt trött så nu hägrar sängen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards