Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 4 september 2008

En helkväll med ljuv musik.. JA TACK ELLER?????!!

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 4 september 2008 08:03

En helkväll blev det igår. När barnen fått i sig (lite i Amandas fall) mat märktes det tydligt att iallafall Amanda var så trött att hon inte orkade nåt alls..


Upp och byta till pyjamas och sedan sagodags. Amanda somnade i mitt knä redan i början av sagan. När hon sovit en stund skulle jag lyfta ner henne i sin säng men se det gick då rakt inte för sig! Hon vaknade och sedan blev det ljuv??!!! musik för hela slanten! Hon skerk i närmare två timmar! Det spelade ingen roll vad jag gjorde! Jag bar, vyssade, sjöng, erbjöd henne välling, satte ner henne, tog upp henne igen osv.. Hon bara skrek! Emelia tyckte det var orättvist att vi inte läste färdigt sagan (svårt att läsa när Amanda skriker i högan sky) och sen var hon också igång med en andra stämma i (o)ljudet.


Jag trodde jag skulle bli knäpp! och var var Magnus när allt detta utspelade sig? Jo på bygget för att fixa lite. Suck..


Emelia slutade skirka efter en kvart (kändes som mååånga timmar) ungefär och somnade också när jag till slut gav upp om att bära runt på Amnada och stoppade ner henne i spjälisen och gick över och la mig hos Emelia istället. One down One to go.


Jag fattar inte att Emelia kunde somna med tanke på volymen på konserten som Amanda gav.. men somnade gjorde hon! Phu!


En kvar.. jag bar vyssade, sjöng, erbjöd välling, la mig med henne osv.. men hon bara skrek..  Till slut tystnade hon och fick den där blicken.. ni vet lååångt i fjärran koncentrerad sedan tog hon i. Lukten var inte angenäm om man säger så. :-) Fick gå och byta blöja och sedan var vi igång igen. Hon hade väl dämpat sig något men sova skulle hon då rakt inte men pussades vi var hon nöjd! Hon är rolig den lilla! När Magnus äntligen kom hem och tog över var jag helt slut mentalt! Lämnade över och gick ner för att fixa lite med hundarna (kvällsmat osv skulle de ha. De hade varit med Magnus ute vid bygget så de slapp höra musiken..) och bara tio minuter senare dyker Magnus upp.. då sover hon?!!

 

Livet är bra orättvist! Som jag kämpat och så tar han över och då tar det.. tio ynkliga minuter! Kunde inte han också fått kämpa lite.. eller nej förresten! Skönt att hon somnade! Då kanske man kan få lite tid för sig själv i alla fall. (Magnus fick ta natten istället :-))

Idag är det lunch med syster yster och mor min som gäller. :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards