Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Tiden flyger!

Valparna växer så det knakar! Nu börjar de interagera med varandra mer än bara för att söka upp värmande syskon. Lite smågruff och lekinviter finns och de är så underbart söta! Alla är de uppe och står och går på tassarna men för det mesta tar de bara några steg innan de tappar balansen och tummlar runt. Ting är mer angelägen om att komma ut och är inte så snabb att gå och lägga sig hos dem när hon kommer in igen. Numera har hon tid att kolla matskålen först! Stor skillnad mot första veckan då hon inte rörde maten om den inte stod i valplådan på ett sådant avstånd att hon nådde den utan att resa sig! Enda gången hon får brått till lådan är om någon av de små piper till! Då är hon där på två röda för att kolla läget innan hon sedan åter söker upp klappvilliga händer! Tror hon saknar vårt sällskap lite!




Alla valparna mår nu bra! Diarren som lilla brun hade gick över till dagen efter. Jag antar att man blir lite mer nojig eftersom det är första kullen för mig! :-/ Nåja jag lär mig och googel och facebook är underbara verktyg att ta till när man behöver tips och råd! Snabba svar trots sen timma fick jag och med lite extra kollar därute så kände jag mig ändå ganska trygg.




Lite bilder bjuder jag på också!

Lilla Brun inför kloklippning


Lilla fröken svart redo för pedikyr


Minstingens tur att dejta nagelsaxen

Qvick


En trött Blå

Saga får träffa lilla Brun på nära håll


Qvick busar med mamma

Fröken Svart och minstingen



Nedan följer bilder som Henric Rosvall tagit då valparna var två veckor:

Med ansiktet mot kameran lilla Brun och Blå

Valpbus, gissar att det är Qvick (tiken är nämligen vit på bröstet) och Blå. De två är de som hittills leker mest!

Qvick och Blå, minstingen sover hos mamma


Efter bus blir man trött! (Qvick och Blå)

Trångt vid matbordet..



 
 
Lydia

Lydia

5 oktober 2012 07:47

Vilka fina bilder! Härligt att alla mår bra nu.

http://lydiaodingo.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards