Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 9 oktober 2012

nu har valparna hunnit bli hela tre veckor gamla! Det är fantastiskt roligt att sitta och kika på dem och deras samspel! Lite olika drag kan urskiljas och de visar mer och mer vilka de är. De reagerar på ljud och sätter sig upp och kikar för att se vad det kan vara som låter så. När Ting inte lägger sig hos dem så har både Blå och Qvck koll på var maten finns och sträcker sig efter den, Blå har till och med försökt sig på att klättra på mammas ben för att nå upp. Det slutar dock med kullerbytta för mamma står inte still.


Först att sätta upp framtassarna på skyddskanten var blå (som jag såg ska väl tilläggas) men jag har sett alla utom minstingen göra det sedan dess. Undrar hur länge det dröjer innan de hittar ur!


Mer nyheter är att jag avmaskat dem! Det gick bra att peta in pastan i munnen men både Brun och minstingen verkade inte alls gilla smaken utan försökte få ut pastan igen. De andra såg inte förtjusta ut heller men smakade mer villigt ändå.


Ikväll bestämde jag mig för att bädda annorlunda mot tidigare, mjuka filtar i ena änden av valplådan och tidningar i den ända där jag sett de flesta kissfläckarna. Medan jag bäddade hade jag stoppat ner valparna i korgen men lilla fröken svart stannade inte kvar där utan kröp ur och kissade på golvet brevid! :-D Rumsrena redan ;-)


När jag satte tillbaka valparna kissade minstingen och Blå på tidningarna och sedan gick de bort till filtarna och började busa. Qvick var inte riktigt så "rumsren" han busade direkt och kissade sedan där han stod bland filtarna! Lilla Brun lämnade sedan busligan och vandrade ut på tidningarna och kissade hon med!!! Duktig flicka! När hon var färdig gick hon bort till filtarna och satte sig ner för att slicka sig ren!! :-) Såg också minstingen klia sig på örat innan jag fick göra kväll och gå och lägga mig!


Imorgon ska jag åka och handla mer valpfoder och lite nötfärs! Nu ska här smakas mat! :-D


Ytterligare nyhet finns men den får vänta tills jag kan komplettera med nya bilder, både kameran och mobilen saknade batteri idag :-(



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards