Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Kursstart påsk och Skurup!

I veckan som gick har jag äntligen dragit igång nya kurser härhemma. En nybörjarkurs och en fortsättningskurs. Oj va duktiga alla var!! Imponerande samling nybörjare där jag helt klart får tänka om i kursplaneringen då de alla var tuffare och mer frammåt än jag trott! Ska bli superkul! Även fortsättningskursen blir nog riktigt kul! Så roligt att vara igång igen!


Inte alltid som jag tänker hela vägen dock.. att det var påskveckan som vi drog igång var kanske inte det mest genomtänkta beslutet och att jag dessutom måste hoppa över kommande vecka var ännu mer ogenomtänkt.. Nåja nu har jag fått tag på alla deltagare som inte var här i veckan så att ingen ska behöva stå här och undra :-D


Påsk ja, då fick vi besök av kusinerna från Lanna! Så roligt vi haft med ridturer, vagnturer, grodyngelspaning, sjörövarskepp och annat skoj! Dammen är mycket uppskattad av stora som små.. själv har jag ett par gånger varit mycket sugen på att prova badvänligheten i den men det är fortfarande väldigt kallt i vattnet även om kuften och solen är varm. Svårt att tro att det inte är sommar än!!


Emelia och jag gjorde en liten rundtripp till skåneland över fre lö. Jag för att tävla och Emelia för att träffa bästa vännen Emmy. Vi hade båda roligt och hur gärna jag än vill låta bli så måste jag använda det där ordet igen när jag rapporterar om Tings resultat.


På fredagen tävlade vi bara öppenhopp och det var en bana som jag inte fick grepp om. Kunde inte hitta en lösning som kändes saom "rätt" Hur jag än placerade mig så kändes det klumpigt och fel.. Det visade sig när vi sedan körde genom att jag panikhandlade och skrek mer än jag visade. Stackars Ting säknte farten rejält och funderade nog på varför matte bettede sig så märkligt. Hur det nu var så lyckades vi trots att hon var på väg totalt galet mer än en gång trockla oss runt banan felfritt och kom 9 av ca 110 startande. Det var över 80 diskade i klassen!! Nolla är ju kul men ändå var jag inte nöjd! Fegagility kändes det som som resulterade i en osäker och långsam hund! Så vill jag inte ha det!!!!!


Efter en natt sömn var jag tillbaka med ett enda mål i huvudet att köra på henne i loppen och låta det bära eller brista! Inget mer fegande!!!


Först ut Ag 2 och Ting gör det sååå bra men jag har för brått i ett bakombyte och trycker henne förbi hindret och hon tar nästa och disken är ett faktum. Vi kör vidare och hon gör en sådan där drömbalans och strax därefter flyger hon vippan. Matte fick nog hjärnsläpp för jag körde på henne som på balansen över vippan.. tror jag det att hon flyger. Tar om den och går av banan.


Hopp 2 nästa och även här gör hon ett toppenlopp men på slutet står jag still för länge och hamnar efter varpå Ting får en dålig sväng och landar förbi ett hopp som hon då jag försöker svänga in henne tar baklänges, disk igen.. SUCK


Ag Ö blir ytterligare en gång bekräftelse på att matte klantar till det för en duktig hund. Jag ställer mig mitt framför slalomingången och då går hon runt mig och hamnar på fel sida såklart!! Suck igen. Sämst med detta loppet var balansen som hon använde som trampolin och studsade av! Första gången i år.. Usch hoppas det var en engångsföreteelse. tio fel men vi kom iallafall i mål.


Sist ut var hopp Ö och där gör hon också ett mycket bra lopp! Men en något felplacerad matte över nästsista hindret ger Ting chansen att dra direkt mot belöning utan att ta sista hindret. Tar om och får fem fel i loppet.


Mycket skit från matten mest bra från hunden. Två lopp finns filmade och kan ses här:

http://www.youtube.com/watch?v=4Xr0SP4JRXw&feature=related


Nu drar jag till Krakow en vecka på kurs men lämnar resten av familjen hemma. Behöver ni nå mig får ni vänta till lördag eller SMS:a


Ha det så bra!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards