Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 13 september 2010 19:47

Oj vad tiden går har liksom inte tid att sitta vid datorn.. Tänkte iallafall skriva lite kort om tävlingarna som var i helgen och lite om den träning som gjorts sedan dess.


Ting skulle starta fyra klasser per dag i helgen och det märktes (lö em och) på söndagen att det var i mesta laget.


Det var stolpe ut hela helgen kändes det som.


Hopp 2 missade hon andra porten i slalom då hon kom alldeles för fort.. I ett senare läge litade jag inte på henne (dumt) satt barnvakt och blev därför själv sen till en svår passage med disk som följd..


AG 2 minns faktiskt inte vad vi gjorde här.. tror det var en rivning men som sagt minns inte riktigt.


Lag Ag trodde trots att jag tänkt på det på banvandringen att jag sprang med Icka.. svängde tidigt och Ting vek innan hindret. Vägran sedan hoppade hon också av A:et.


Det jag speciellt minns av dessa två lopp är att balanserna var underbara med ett gäng tassar på varje nerfart :-D


Sist ut denna dag var hopplag. Banan känndes lurig men efter lite funderande hittade jag en lösning som kändes bra. Det skulle visa sig vara en MYCKET svår bana. Tror bara två lag tog sig i mål!!! De flesta föll i sektionen längst ner i vänster hörn. Ting gick såååå bra. Lösningen satt som en smäck det enda felet var att jag glömde framförbyta innan tunneln före slut"rakan" vilket orsakade att jag blev sen och fick gala lite på henne för att svänga till nästsista hindret som hon därför såg aldeles för sent och därför duckar istället för att hoppa. Mitt fel mao.. :-( Vi tog oss i mål men mina lagkamrater diskade sig alla tre :-/


Här finns film! :-D'

http://www.geoagility.se/Temp/Anna/

Kvällen spenderades hos bästaste Eva. Trevligt sällskap, god mat och vin :-D


På söndagen åkte vi till Höör och ytterligare fyra klasser. Först ut var agility 2 och där fick vi ett skitriv i ett annars rätt ok lopp. Balansen var återigen superfin :-D


Sedan var det dags för cupen och hopploppet. Det man visste var att det gällde att sätta nollan annars var man borta. Banan var ryckig och det var ycket ta ett hinder vänd 180 grader fram och tillbaka. Vi fixade faktiskt att hålla i hela vägen och nollade. Svängarna var dock inte de bästa och vi låg långt efter tidsmässigt. Landade på en fjärde plats och visste att fyra gick vidare så i nästa lopp var det "bara" att hålla nollan.


Ag Ö så omvänd startordning och ruggit bra förutsättningsrapportering gjorde att spänningen ökade för varje ekipage. flera hundar innan mig nollade och därmed visste jag att skulle vi vidare måste vi nolla.. :-/


Ting gick bra! Riktigt bra. Vi var nollade efter drygt halva loppet och balansen var åter toppen! A:et gick bra men strax efter det gled hon förbi ett hinder på utsidan och innan jag fått ordning på det hoppade hon det baklänges., :-(


Kvar var hopp 2 som var en superrolig hoppklass där det lönade sig att skicka och sticka på massor av ställen. Slalomingången var ruggig och utgången likaså men där fanns massor att tjäna på en självständig slalom.. Ting missade tyvärr ingången men sedan skickade jag om och hon fick sköta slalomen själv medan jag stack vidare och det gjorde hon toppen :-) Mycket att vara nöjd med men inte felfritt.. hon rev även en oxer som stod i en sväng efter en platt i nerförsbacke. Den rev många.



I veckan som varit har Emelia börjat träna på riktigt! Icka och hon är såååå söta! Imorgon ska de faktiskt "debutera" De ska få vara med på en uppvisning i Växjö :-D


Ting har i veckan tränat vallning. Nyttigt. Märks att hon behöver träna då hon har väldigt brått i början men sedan lugnar sig. En ny erfarenhet var att vi fick agera broms när vi flyttade fåren en km över en större väg och längs med mindre vägar. När hon snappat galoppen gick det såååå bra :-)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards