Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Snart tävling..

Nu har jag kommit igång riktigt med träningen. Dvs med den träning man kan få ut på två hopphinder och ett slalom. Det låter kanske lite men är inte att förakta! Man kan träna massor av nyttiga saker med dessa hinder. Just nu prioriteras slalomsäkerheten. Ting fuskar när hon får brått och behöver förstå att det inte blir någon belöning när man inte tar alla pinnar.


Igår körde jag fyra!! korta femminuterspass med slalom. Två där det var rakt fram press och stress som gällde och två där vi körde svåra ingångar.


Första passet gick väl sådär men man märkte att hon gick upp i fart när hon insåg att jag hade strumpa med kött i med ut! :-D Andra passet var riktigt dåligt. Ingångar vad var det nu igen! fullt ös till första bästa pinne vilken kvittar väl??


Klickade ingångarna så fort hon gick in och struntade i att köra henne genom hela. Hon blir så trött snabbt då. På slutet fick hon fortsätta hela innan hon fick belöningen.


Efter några timmar gav vi oss ut igen och denna gången körde vi också ingågnar och nu gick det bättre! Hon började tänka även om felprocenten fortfarande var hög.


Sista passet för dagen körde jag rakt fram och stress igen. Tjo vad det gick! Nästan felfritt denna gågnen! Duktikg flicka hade fattat att det inte lönade sig att fuska med pinnarna.. får se om det sitter i idag..


Vi ska iväg och tävla i helgen så det vore bra om vi kunde få ordning på slalomen till dess :-/


Någon som vill samåka förresten? Halmstad v25 kör jag.


Nehe dags att ut och testa slalom ett pass idag med!



 
 
Skjutsgruppen

Skjutsgruppen

28 januari 2010 02:03

Klart du ska samåka Anna! Släng ut lite krokar hos oss också så får du nog napp! (skjutsgruppen.nu) Lycka till på tävlingen!

http://www.skjutsgruppen.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards