Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

mormorbesök bärplock mm

Igår kväll var vallning planerad men så blev det tyvärr inte. Fast vi hade väldigt trevligt ändå. En tur till Mormor hela eftermidagen och kvällen fick det bli istället. Mormors vinbärsbuskar dignade av oplockad mogen frukt och barnen hittade snabbt hinkar ock plockade av hjärtans lust.


Emelia skulle sedan promt ha mdsig en hink hem! :-)


Idag har vi gett oss ut bland vara egna buskar och plockat några liter till. Svarta och röda vinbär blev det och vi har även börjat göra egen gele av dem. mums..


Annars har dagen dominerats av städning och barnpassning (förutom Emelia och Amanda har även kusin Nora fått spendera en del tid med mig då farmor och farfar hade fullt upp med rymmande djur och packning inför avfärden norrut med kusinerna.


Kommande dagar ska Magnus och jag ta hand om djuren vilket är toppen för då kan man få in lite vallning både nu och då! :-)


Idag har jag även varit med en stund på bygget och spacklat väggar i garaget. Där grävs det för fullt annars då avloppet håller på att anläggas! Emelia hjälpte till att spakla medan Amanda när hon vaknade efter middagsluren först ville ner i avloppsgropen för att vara med pappa men snart bara ville hem! Hungrig!


Vilken dag! Produktiv minst sagt! Hundarna har dock bara fåt hänga med.. ingen riktig träning någonstans även om jag hoppades lite i förmiddags då djren gick ut. När jag kom över till dem undrade jag lite försiktigt om jag kunde åka och hjälpa till med rymlingarna medan farmor passade barnen men se den gubben gick inte! Hon har liksom inget förtroende för vallhundar inte! Hon åkte själv och tur var väl det för halvägs dit hade Farfar rett upp situationen på egen hand och rymlingarna var på plas igen utan att någon av oss behövde rycka in!


Ska bli spännande att se vad vi klarar i vallningen nu när vi (med Farmors goda minne) får valla lite varje dag..


Farmor har ok:at att jag provar lite men då räknar hon med att hagenär så stor att inga djurkommer att gå ut - vi kan mao inte ställa till nåt då.. men i skarpt läge får vi ännu föga förtroende.. :-/


Nåja! sånt är livet


Imorgon väntar agiliyträning och förhoppningsivs picknick och bad för både barn och hundar!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards