Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

avslutning i sista kursen

Idag hade vi sista träningen i träningskursen. Alla på plats med gott humör trots att vädret bara 15 minutr innan vi startade lovade ösregn och åska.


Vi tänkte oss att köra en bana men hundarna var inte riktigt med på de planerna.. En av dem hade en balanslåsning som inte var av denna värd! Helt otroligt att hon kunde låsa så fullständig vid ett hinder! Det var mycket svårt att bryta henne då hon gång efter gång sket i sin förare och sprang bakom ryggen på henne till balansen istället för dit hon skulle. Trots att hon en av gågerna hon skulle över gjorde n helt underbar akrobatisk akt där hon med tre tassar i vädret och balans genom nos och en framtass lyckades hindra en störtdykning uppifrån så ville hon bara tillbaka dit hela tiden! En hade någon annan sorts låsning. Visade tydligt att hon var superrädd för något och gjorde tappra försök att slinka under staketet för att fly fältet. En tredje tyckte hela planen luktade som det läckraste slakteri du kan tänka dig och körde nosen i backen så fort han fick en chans. 


Den roliga avslutnigen med lite tävling blev snabbt utbytt mot hårdträning! Nosning förbjöds, belöning erbjöds varje hinder för den som inte ville hoppa och balansfixeringar skulle brytas! Det blev tuftt jobb för hundägarna från början till slut men alla gjorde fina vändor mot slutet! När träningen var i princip över plockades den stackars löptiken ut och fick köra ett par varv hon med och där fanns minsan inga tokiga låsningar eller andra knepigheter! Hon gick som tåget och lillasyster (som tidigare helst krupit under staketet)  hängde på och kon till och med ifatt över A:et så båda tog sig ner och över sista hindret parallellt! Underbart att se!


Tror att alla var nöjda på slutet! Då var det iallafall väldigt mycket mer focuserade hundar som tränade och det såg betydligt bättre ut! :-D


Efter träningen fikade vi! Jag hade bakat kladdkaka och MAgnus hade dekorerat den fint med jordgubbar och vispat grädde till! Mums!


Jag fick fina buketter som tack och desutom hade det diktats helt underbart! Här nedanser ni versen!!


"Anna flyttade till Ljuder

och till Prova på kväll bjuder.

Kom och ta med din hund

Testa agility en liten stund!


Tredje kursen vi nu slutar

och mot tävling nog det lutar.

Anna har lärt oss "handla" hunen

Agera rätt och direkt på stunden.

Denna bana har vi tränat

och et godkänt vi förtjänat.


Första hinder är tre hopp

här är stämningen på topp

nummer fyra är stora A

Atlas klrar det så bra

Säcken eller platten

kan va' full av vatten

Wildas bästa minne:

Hittade en groda därinne

nu kommer det en vippa

Som Nsa älskar att tippa

om man trampar rätt

får man godis lätt

matte springer i galopp

hunden efter hopp-hopp-hopp

däck och tunnel hopp balans

detta går ju som en dans!

Yngsta hunden Nova

klarar slalom vill jag lova

Ett sista hopp och sen i mål

Nån ger upp ett konstigt vrål

Tänk vad vi har lärt

men det var mödan värt


Tack från Kristina,

Atlas, Wilda, Nova, Evelina

Nsa, Linda, Mait, Carina"


Helt underbart TACK!!!!


KRAM!!

 
 
Ingen bild

Anja o flock

11 juli 2009 21:58

Vad roligt ni har haft!
Vilken "dikt!!" ;))

Har du kollat mailen med fråagan om domaruppdrag?

Kram
Anja o vovvar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards