Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 17 september 2008

Kurs, magont och feber

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 17 september 2008 16:36

Vi hade kurs igårkväll Jösses va duktiga de börjar bli. Hade satt upp lite kombinatilner där förarna faktiskt skulle få jobba med hundarna och springa en liten (kort) bana med lite byten i. och det var inte alls så svårt för dem som jag trott att det skulle bli! Fantastiskt vilka framsteg de gjort! Även de hundar som tidigare varit långsamma och verkat tycka att ok då jag gör det väl om jag måste satte helt plödsligt fart så att gräset sprutade. Kul att se!!


Får se vad vi hittar på till nästa vecka! :-)


Igår VABade jag.

Ja ska barnen vara sjuka kanske det är lika bra att de är det samtidigt.. Emelia fick hög feber i måndags och Amanda kunde inte sova alls utan bara vred sig och grät och skrek i som Magnus och jag tolkade det magsmärtor..


Efter någon timma och då man märkte på Amanda att hon var så trött att hade hon bara inte haft ont hade hon somnat samma sekund så valde vi att ta till alvedon. Hon gillade inte alls att få den upptryckt i rumpan och fortsatte gråta och skrika i kanske tio minuter till men sedan somnade hon.. och sov i kanske en och en halv två timmar sedan var hon igång igen.. Skrik gråt och tandagnisslan.. Ny alvedon (de var för 5-10 kg och Amanda väger 10 så vi tyckte hon kunde få en till..) och efter tio minuter sov hon igen. Efter någon timma var det dags igen. En alvedon och sedan somnade hon nästan direkt!


Efter den alvedonen måste det onda släppt för hon sov resten av natten och lääänge på morgonen också. Men något dagis var inte att tänka på. Vi har funderingar på om det kan vara äpplen som orsakar hennes magknip.. Hon har iallafall ofta verkat lite småorolig och som om hon har ont efter hon ätit äpple. Dock aldrig så illa som i måndags.


Båda barnen och jag var hemma. Vi köpte färsk lax och åkte hem till farmor och farfar och lagade mat. Jättegott och mysigt hade vi. Sedan blev det lite film och pyssel för att fördriva tiden. VAB är rätt mysigt ibland!


I morse hade Amanda fått feber.. och mormor kom och hjälpte till som barnvakt så att jag kunde jobba. (TACK MORMOR) Man vill ju helst inte vara borta för mycket för arbetsbördan blir ju inte mindre när man är borta.. ingen annan gör ju mitt jobb utan skrivbordet blir fullt om man är borta. :-(


Magnus är ute på bygget och jobbar idag men det verkar som om han inte kommer hem förrens sent.. så jag får väl åka hem och avlösa mormor snart :-)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards