Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 6 september 2008

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 6 september 2008 10:38

Igår köpte jag en bilbarnstol genom annons på blocket.. (Gillar blocket). Ägaren till stolen var snäll och körde in stolen till mig när jag var på jobbet så att jag kunde titta på den. Den var jättefin och höll allt hon lovat och lite till så jag betalade och fick ta stolen med mig. Det var bara att hiva upp den på ryggen och ta tillbehören under armen och gå in med det på jobbet. Det var nämligen inte riktigt dags att gå hem än..


När jag sedan skulle hem funderade jag på om jag skulle gå till bilen och köra den till jobbet, hoppas på en p-plats så att jag skulle kunna gå in och hämta stolen. Jag orkade dock inte krångla utan hivade helt sonika upp stolen på ruggen igen och tog tillbehören (som jag nu placerat i en kasse) i handen och började gå.


Bilen stod på andra sidan vattentornet så det var nog en km eller så att gå och jag fick en del underliga blickar där jag gick!


Men hallå har ni aldrig sett en människa bära runt på en bilbarnstol förrut?? Nehe ne inte det nåja...


:-)


Nu har vi iallafall en stol till så att det blir lite enklare att hämta och lämna på dagis, även nu när Amanda inte längre kan åka i babyskyddet.


När jag kom hem hade vi fått gäster. Mor min och Svenne var på besök och Svenne och Magnus var iväg och lade i kräftburar. Mormor och jag matade och nattade barn och jag höll fortfarande på att natta när Grabbarna kom tillbaka! Lagom till maten var klar hade de somnat och jag hann precis lägga upp riset på tallriken innan Amanda vaknade på nytt! SUCK :-) livet med småbarn är allt annat än tråkigt!


Det blev till slut en trevlig kväll!


Imorse steg mormor och jag upp vid fem och gav oss ut för att vittja burarna! Då det var mörkt var det lite svårt att hitta burarna eftersom vi inte riktigt visste vart burarna låg. När vi var färdiga hade vi iallafall hittat alla burarna vilket var den största vinsten vi fick. ja ok där var en kräfta i bur nr sju men den var så liten och dessutom en hona så den släppte vi i igen.


Tomhänta återvände vi hem!


Jag kollade djuren i vid sjön först eftersom vägen dit stängs av idag mellan 10:00 och 19:30. Det ska bli rally i skogarna :-/ 17 djur hittade jag ialla fall och Ting fick träna lite höger och vänster på en ensam stut! Hon skötte sig toppen på alla slag utom ett då hon drog in för nära men då korrigerade jag henne och hon bröt ut på ett behagligt avstånd igen. Duktig tjej. Hon tog alla kommandon jättefin och var lugn och trygg i sitt agerande runt djuren kändes bra!




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards