Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Tävling bröllop kurs mer tävling och ja tävling.. :-D

Helgen som gick har varit toppen och rolig och intensiv!


Lördagen var det tävling i Karlshamn. Klass 1 och öppenklass. Ting jag och Melina körde ner i god tid till första start. Väl på plats fick vi låna plats i Idas tält (Tack för trevligt sällskap, barnpassning och hundhjälp Ida :-D ) så vi installerade oss och sedan var det dags för banvandring och första start. Jag hade startnr två så det var inte mycket att fundera över. In och köra. Hopp hopp balans (som var någon dm lägre än jag var van vid!) därefter svänga höger till hopp platten hopp. Jag skickade Ting över balansen med ett "ja" som vanligt men hon rusade över och tog ett litet skutt på slutet (inte godkännt enligt mina kriterier men om hon var på kf innan hon skuttade eller inte har jag inte lyckats få några svar på.) Jag körde vidare över hopp och platten samtidigt som tanken slog rot att hon faktiskt skuttat och att jag borde tagit om.. Men efter två hinder till så är det inte så lätt att förmedla varför man helt plödsligt bryter.. det var ju inte platten hon gjort fel! Arg på mig själv fortsatte jag loppet och det var en aning skakigt. flera ställen fick jag räta upp henne när hon var på väg förbi hinder. A:et var snäll vinkel på och Ting flög upp och över nocken och landade typ allra längst ner med någon tass. Både jag publiken och domaren höll andan under hennes luftfärd! Slalomen i slutet var toppen :-D I mål kom vi med noll fel! Frågade domaren efteråt om balansen men han hade ingen aning för han hade inte hunnit med alls och valde då att hellre fria än fälla. Berömvärt tycker jag men samtidigt hade jag velat veta om det var rätt eller fel. Känns alltid bättre med en pinne om man är säker på att man förtjänat den. Pinne (nr två) blev det och även en seger iallafall :-D


Har funderat över balansen och undrar om det kan ha påverkat hennes steg att den var lägre. Samtidigt så hoppade hon och sprang inte som hon ska så hon agerar inte rätt. :-/ Kul hade det också varit att VETA om hon trots hoppet var på kf övre del. Jag vet ju att hon när hon skuttar härhemma och får underkännt faktiskt inte hade fått fel på tävling eftersom skuttet skett när hon redan haft två tassar på övre kanten av kf.. Bara att sluta grubbla över. Jag vet inte och filmen visar inte helt då avståndet är för långt.


Måste bara tillägga! ETT JÄTTEGRATTIS TILL ANJA OCH HENNES JAFFA! Hoppas proppen åkte ur nu och att pinnarna i agilityklaserna äntligen börjar trilla in!


Hopp öppen var nästa klass. En svängig bana med flera fällor men det kändes ändå oförskämt bra innan jag gick in.. innan är det viktigast ordet i den meningen för när vi väl kom in bled det annat. Som tidigare så har Ting svårt att kontrollera farten och glider för långt ut och förbi hinder då jag inte jobbar tillräkligt i svängarna. Disk på hinder fem som hon gled förbi och tog baklänges men det var fint dit. Därefter tog Ting varannat hinder och blandade med att ta något extra hinder i fällorna totalt diskade vi oss fem eller sex gånger på banan tror jag :-D Hon var superlycklig hela loppet och skötte de bitar hon gjorde riktigt bra! Slalomen tex. så det är väl det jag får ta med mig från det loppet..


Hopp ett till sist. Nu var jag en aning stressad för jag skulle ju på bröllop på kvällen! Hade fått byta mitt sista startnummer mot ett första istället (tack för det!) ställer upp och startar och Ting går vid sidan av hinder 1!!?? innan jag hinnder fatta och få stopp har hon hunnit fram till däcket och slår i ramen då hon tvärnitar för att jag stoppar henne. Disk! Nåja jag går faktiskt tillbaka och startar om och denna gången var starten inga problem. Inte resten av loppet heller faktiskt hon sätter ett superfint lopp (nollat förutom att hon inte tar sista hindret då jag slutat jobba där.. vi var ju redan diskade) Den kännslan i det loppet ska jag ta med mig! Bakombyten som bara funkade dubbla framförbyten och dessutom lämnade jag henne låååångt i sidled på slalomen (bara för att utmana liksom! Allt bara funkade! SÅ skön känsla!!!


Lämnade Ting hos Ida och kastade mig in i bilen för att hinna hem och duscha innan bröllopet. Vi klarade tidsmarginalen max en kvart för sent ;-)


Hade en supertrevlig kväll med mycket god mat och trevliga spex med brudparet! Idag sitter de på ett flyg till varmare bräddgrader. Hoppas de får en underbar resa!


För sent hemma för att egentligen orka upp även på söndagen var det bara att masa sig upp när väckarklockan ringde. på söndagen skulle jag till Ljungby bk och hålla agilitykurs! Ett härligt gäng dök upp alla med olika raser! Vad sägs om en grupp bestående av 2 härliga peruaner (samma förare occh en ny bekantskap för mig en långhårig och en släthårig, pigga arlerta hundar med en härlig kroppsbyggnad för att fungera på agilitybanorna!) en ckocker med massor av energi! en blandis (pappilon tibetanskspaniel gissar jag men jag vet inte) en setter ochkså den med energi så det räckte och blev över! en härlig foxterrier en bt en staby och en bc. Underbara hundar allihop!


Vi jobbade med handlingen hela dagen och från någon hund på morgonen inte hoppade hindren alls (viljan fanns men han förstod intee matte riktigt och såg därför inte hindren) gick vi till att klara av kombinationer i klass trestil!


Jag var mycket nöjd med mina elever och jag hoppas att de var nöjda med mig också.


Rapporter damp ner under dagen om att Ting skötte sig med den äran på lagtävlingen i Kristianstad! Hon nollade första loppet (öppen hopp) och tog en sjätteplats där! Andra loppet hade väl inte varit så bra (varannanhinderprincipen) men kf hade varit fint! I bägge lagloppen hade hon gjort strålande insatser men med en liten miss i varje lopp (hopploppet fem fel vägran långhopp och agilityloppet ett litet missförstånd som ledde till disk men även i det loppet hade kf varit super) Härligt att höra! :-D


På vägen hem var planen att direkt köra och hämta Ting i Nybro men Magnus behövde hjälp med barnen så det blev till att köra hem först. Hämta mata och natta barn förll på mig och När magnus kom hem vid niotiden kunde jag sätta min vid det laget aldeles för trötta kropp och hjärna i bilen och köra till Nybro. Känndes inte bra att vara så trött och jag tänkte att jag skulle behöva lite sällskap för att hålla mig vaken. Slog Fanny en signal och hon hade inget bättre för sig så hon hängde på :-D TACK FANNY för sällskapet!


På så sätt blev resan inte outhärdlig och supersömning utan istället riktigt trevlig!


Måste bara avsluta med att nämna

http://www.lajbansson.se


På denna  sida kan man hitta alla möjliga söta barnleksaker. Just nu har de en tävling där man kan vinna presentkort på leksaker till sina barn! Klart jag ska ge Emelia, Amanda och Melina chansen till det genom att länka till dem!


Håll tummarna för oss nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards