Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 2 september 2008

hundträning före kl 06.00

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 2 september 2008 11:45

Tillbaka på jobbet och ifatt med det mesta efter semestern. Har sorterat och gått igenom allt som hänt under en månads semester för att få grepp om roteln igen så här efter en längre bortavaro och nu efter två dagar känner jag att jag har lite koll igen. :-)   

 

I morse steg jag upp tidigt och lyckades på nåt sätt få på mig kläder och masa mig ut för ett morgonpass med hundarna innan Magnus stack med tåget kl 6:15. Hua va tidigt det var.. men när Magnus åkt är man själv med barnen och då kan man inte bara sticka ut och träna hur man vill så bara att upp och hoppa.

 

Lite struktur i träningen igen eftersom det varit lite si och så med det ett tag nu! Tingeling fick köra tio balansbommar varierat upp och vända och hela och hon fixade 100 procent!!!! WOW!! det trodde jag inte! Lilla söta tösen var superfocuserad.. hon har nog saknat morgonagilityn. Sedan gick vi bort och körde några varv i en bana formad som en 8:a. Även här fixade hon alla hinder i rätt ordning och köpte alla handbyten med riktningsändringar jättefint! Lite smågläfs for det ur henne när jag körde på henne! :-)

 

Till sist skulle jag avsluta med lite slalom har satt upp en box med armar och slalom står snett ut från ena hörnet. Börjar på en arm in i boxen 90 grader och sedan direkt till slalom. Från både vänster och höger. Förutom att hon blev aningen distraherad av kossorna i hagen bredvid (får hon bestämma är vallning roligare än agility.. hmpf..) skötte hon sig utmärkt och missade bara två slalom av tio.. dock var slalomen endast fyra pinnar lång men ändå.. :-)

 

Mycket nöjd med lillan kunde Icka få göra lite småplock hon med. Behöver dock bygga ihop något mer riktigt åt henne någon dag så att vi får träna på att hålla ihop det även under en längre bana.. för fel på kf gör hon inte om det inte blir en hel bana…. ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards