Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Oskarshamn

Ställd inför det svåra valet mellan att städa eller uppdatera bloggen först kan ni ju gissa vilket jag valde.. Det betyder att min eftermiddag kommer vara fullständigt vikt åt hushållssysslorna men men. Det gäller att prioritera här i livet och just nu prioriterar jag nöje före nytta typ.


Igår var jag och Ting och Melina i Oskarshamn för att tävla. Ett mål var att se om slitet med slalomen gett något resultat. Balansens 2+2 är inte färdiga så det skulle inte användas utan running som jag inte tränat nåt alls sista tiden :-/ Kanske inte de bästa förutsättningarna för felfria kf. Men har man som jag begränsat med tid till träning måste man prioritera och nu har det varit två plus två och slalom som prioriterats.


Först ut var hopp 2. En riktigt rolig bana med mycket lurigheter. Nisse är bra på att göra banor med svåra vinklar som kan vara svåra att upptäcka för en mer orutinerad. Svårast på banan var helt klart slalomingången som låg i 90 graders vinkel åt vänster med platta tunneln rakt fram med kanske två m tillgodo. Att det dessutom krävdes att du var med på hindret innan som skulle tas baklänges gjorde att måååånga diskade sig där.


Ting satte dock slalomingången men som vanligt??!! gick hon ur efter tio pinnar. Jag muttrade en del när jag tog tillbaka henne skickade igen och sedan stod jag helt still och helt tyst (såsom vi tränat i veckan). Hon tog tio pinnar vände sig mot mig och frågade och där trillade polletten ner!!! AHH jag ska fixa själv!!! och hon tog återstående två pinnar på helt eget bevåg, fick muntligt överlyckligt beröm och fick köra vidare. Resten av loppet gick strålande bra och vi slutade på fem hinderfel och fem komma nåt tidsfel (tog liksom låååång tid att göra om slalom med pauser och annat..). Trots detta en 6:e plats då många diskades på banan fräåmst på att de tog platten istället för slalom.


Nästa klass var ag 2 och den startade med en raksträcka två hopp balans och ytterligare ett hopp på vilket en Jakko var den i särklass bästa lösningen för att sedan fortsätta tillbaka till en tunnel under balansen.


Ting startade fint men istället för en Jakko bakombytte jag??!! därefter stod jag som fallen från skyarna och undrade vart i hela ***** jag skulle för inte var det åt det hållet!?


Ting hoppade då tillbaka och disken var ett faktum. När jag rett ut vart jag skulle tog Ting balansen istället för tunneln och därpå hoppade hon av balansen också så jag plockade upp henne igen och gjorde en två plus två där berömde och sprang i mål. Den disken fick alltså jag ta på mig. Det var riktigt trist att inte få köra loppet för banan var klurigare än klurigast och krävde två blindbyten, två jakkos och dessutom ett mycket välplacerat framförbyte för att bli bra! Jag hade velat springa hela banan! (ska väl erkänna att även om jag gillade banan så var den definitivt i svåraste laget för klass två!) 


Efter dessa individuella fadäser var jag rejält trött på agility och egentligen beredd att packa väskorna och sluta med agilityn. Men på em var det lagklasser och att svika mitt lag skulle jag aldrig göra! Desstuom är lag riktigt roligt och jag intalade mig själv att även om Ting går ur slalom här så är det ok för fem fel kan räcka till pinne i lagklass!


Först agilitybanan. Den var svår men inte i närheten av så svår som klass två varit. Det visade sig dock bli för svårt för vårt mest orutinerade ekipage som diskade sig på fjärde hindret. Eftersom Aski löper så var det bara att inse att disken var ett faktum. Skönt nog taggade jag igång ännu mer på detta och kände att nu j***ar skulle jag och Ting sätta detta loppet!


Då hon kraschade redan i hinder ett fölg nollan all världens väg men jag sprang ändå på och Ting gjorde det bra och hör och häpna - hon tvekade inte någonstans i slalomen utan sprang som om hon aldrig gjort annat! :-DDD ett avhopp på balansen blev det dock på slutet men som sagt den var inte prioriterad just nu!


Trots tio fel var jag riktigt nöjd med loppet! Kände mig därför ännu mera taggad inför hopploppet som återstod. Denna banan var riktigt kul och lagom med lagom svårigheter och en svår slalomingång med däcket i närheten som fälla om man inte såg upp. Henric först ut med Pip gör ett bra lopp men tyvärr blev det ett hinder för mycket på vä'gen och en disk.


Därefter var det min tur. Ting gick super och slalomen men ingång och allt vår återigen perfekt!!! :-D Hela loppet flöt på toppen och vi kom i mål nollade!!!! :-D Weee!!


Ok jag slutar väl inte med agility riktigt än då   ;-)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards