Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Mission impossible??? - Mission Completed!

Först och främst..

Tack och lov Henric verkar spammarna inte veta vad de sysslar med för sedan sist har jag bara fått vanliga kommentarer! och sådana har jag inget emot! :-D


IP blockeringen verkar ha fungerat.


För några dagar sedan ringde en kompis till mig och undrade om jag kunde hjälpa en bonde flytta får. Ja det kunde jag väl tänka mig.


Enligt uppgift var fåren helt tossiga, omöjliga att flytta och mycket rymningsbenägna! Bonden hade försökt flytta dem ett antal gånger men misslyckats! Han hade då pratat med en kille som jag lånat får av en gång som hade nämnt mig som ett alternativ.


Bonden var desperat och villig att pröva allt och alltså kontaktades jag för att jag och Ting skulle få testa detta mission impossible!


Fåren var helt ovana vid hund och som sagt väldigt rädda för folk dessutom. Var staketet lägre än 1 dryg meter så skuttade de över..


Jag packade in hund och mig och vallstav i bilen och så gav vi oss av..


Ting var genast med på noterna och stack fint ut när jag skickade henne för att hämta de fem omöjliga.. Fem var det som blivit kvar när de flyttat resten. Resten var mer tama och hade kunnat fångas in men dessa fem som sagt..


Fåren gjorde ett par rusningsförsök åt höger och vänster men fann sig hela tiden stå öga mot öga med en snabb kelpie. Hunden tog det dock lungt (kors i taket) när fåren tog det lungt och snart hade de förtroende för henne och gick åt det håll hon ville. Hon och jag sammarbetade bra och tog varsin sida medan vi föste dem mot grindhålet där släpet stod uppställt. En gång lyckades de bryta sig ur (förbi den där lite långsammare matten ;-) ) och Ting fick hämta tillbaka dem sedan gick fyra av dem på släpet medan den femte gjorde ytterligare en rymning förbi mig! (attans va långsam jag är!! )


Ting hämtade den ensamma som mycket tveksamt och vaksamt kom tillbaka igen. Ting visade stort lugn och tålamod med Tackan och jag var grymt imponerad över lilla hunden! När tackan väl insett att oss kunde hon inte komma undan gjorde hon en rusning mot staketet för att skutta över men där stod bonden ocvh fångade henne och kunde sedan slänga in henne i släpet.


Mission completed! och det tog oss knappa tio minuter!! :-D Bonden kliade sig i huvudet och såg lite paff ut! Va sa du att det var för ras??


Han tackade för hjälpen undrade vad han skulle göra resten av eftermiddagen då den var avsatt för att flytta fåren och sedan undrade han om han fick ringa igen när resten av fåren skulle flyttas!! Vi hade aldrig klarat det utan er så han!! :-D


Superroligt!! Kanon att få göra något på riktigt! inte bara träna och tävla..


Härhemma jobbar vi på med trädgården. Magnus fixar gräsmatta och jag gräver en sandlåda.. :-D


 
 
Ingen bild

Anja o flock

23 juli 2010 16:09

Shit vad roligt!! Jobb IRL! :))

 
Elisabeth & bc-killarna

Elisabeth & bc-killarna

23 juli 2010 16:54

Vad härligt!! Det är ju det allt går ut på, att det fungerar när det gäller :))

Kram

http://www.vallhundarna.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards