Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 18 november 2009

Oj vad tiden rusar! Jag hinner inte blogga alls längre. Nåja här är en liten uppdatering mest vallning eftersom VP-helgen närmar sig fort nu.


Har fått till ett par pass på får nu! Tack Helene och c/o för att vi fick vara med och träna i söndags! Vilket härligt gäng ni är! Kom till helt ny plats med helt nya får och med en del okända (och en del kända) ansikten och fick fåren utställda för hämt och sedan kunde man fortsätta VP bana runt. Nyttigt för nerver och avstämning inför helgen,


Ting gick i mycket fin båge i hämtet men stannade något kort. Tog dock nytt kommando och stannade fint i kl 12. Framdrivningen blev något krokig då utställaren med hund gick från fåren i dragriktnng och fåren gärna ville följa med däråt samt då Ting verkade tycka att den riktningen var ok.. tog ett tag att få henne att styra upp dem mot mig.


Fösningen gick bra fram till en m från första grinden.. där svängde Ting av för tidigt (kanske släppte jag henne eller så tänkte hon själv när jag genade.. får tänka på att inte ha för brått på VP:et) så alla fåren gick förbi längs med hålet istället för genom :-/ Drivningen gick kanon! Fållan öppnades åt fel håll så fåren skulle runda grinden för att komma in och dessutom var draget i riktning förbi fållan starkt så det krävdes något extra försök innan vi fick in dem alla. ¨Fållan var liten (fyra grindar) så det blev trångt när jag släppte in Ting ( efterklokhet säger att jag inte borde skickat in henne där alls) så fåren som knappt kunde röra sig ställde upp mot Ting tills hon nafsade efter ett då hoppade de förbi henne och tryckte sig ut genom grinden som jag försökte hålla stängd.. :-/ Jag valde då klokt nog att inte göra om fålla och fålla ut (vilket jag först tänkt för att få det rätt.. men klokt nog avstod jag då det var för trångt!) Istället fick hon fösa och driva lite till i fint tempo utanför.


Supernöjd med henne var jag!


Fick en chans till på fåren innan jag behövde åka och då fick hon göra ytterligare ett hämt (kort men perfekt!!) och sedan skulle vi försöka dela. Det var dock bara fyra får i gruppen och dessa var lättfotade så jag hade svårt att hitta någon lucka överhuvudtaget.. efter en del strul lyckades vi dela och då berömde jag och bröt för dagen!


Har sedan varit hos Louise i veckan och tränat detaljer! Hon har också lättfotade får och korta korta flanker samt delningar var mitt största focus! Nyttigt!


Hoppas det räcker inför helgen för nu hinns inte mer träning!


Melina behöver mig så thats it folks..

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards