Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 5 november 2009

Igår och idag snöar det! Ännu är det inte mycket som stannar på marken men lite vitt puder ligger på tak och gräs.

Undrar om det redan är dags för vinter. Jag hade gärna haft fler soliga fina höstdagar först. Inte nog med att det snöar det blåser också vilket gör att det blir riktigt kallt ute.


Var och vallade både i förrgår och igår. I förrgår blev det faktiskt två pass då barnen tiggde om att få åka till kossorna på väg hem från dagis :-D


Igår bestämde jag mig för att prova delning igen. Det är nog ett halvår sedan jag provade sist med så katastrofala resultat så sedan har jag inte gett mig på det igen. Trodde typ det var mer eller mindre omöjligt för oss..


Igår testade vi på nytt. Måste ju ta tag i det för efter Vp behöver vi kunna det för att kunna tävla. Vet ni!! Ting fixade delningar som om hon aldrig gjort annat! Lite tragglande fick det bli med att efter delning inte direkt vilja samla dem igen men det tog inte många försök innan hon fattat vad jag ville.


När vi ändå var på g så provade jag även lock back mellan koparen och det tog inte heller många försök innan hon greppade detta nya kommando! WOW!! Vallning är KUL!!


Har anmält Ting till VP (två st) i skåne i november. Vet dock inte om jag kommer med för det var överanmälningar till bägge. Funderar på att anmäla till IK1 också, de var inte fullt ena dagen iallafall så får man iallafall vara med i någon klass, men som sagt då behöver vi ha delningar...


Orkar hunden två klasser på en dag?? Dvs om hon skulle komma med.. Vet att Ting var rejält trött efter WK-mästerskapen men då var det rejält varmt ute strålande sol och efter någon timmas vila ville hon valla mer!


I vilket fall så är det skåne som gäller den 21 22 november oavsett om vi kommer med på VP eller inte för Emelia ska hälsa på Emmy som fyllt år, hela helgen och jag får då följa med som skjuts.. Pappa och Amanda blir kvar hemma.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards