Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 23 november 2015

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 23 november 2015 21:45

Förra helgen var det dags för årets sista lagtävling och båda mina lag var anmälda. Ena dagen var det lagklasser och den andra individuella klasser. Det gick att köra på lördagen även om det blev ruskigt tidig uppstigning för oss med largehundar. Upp vid fyra, lite frukost i magen, körde fem och var på plats ungefär 20 min innan första banvandringen. Därefter gick dagen i ett, delade grupper i large och inte så många lag i medium gjorde att man knappt hann värma tävla och gå av hunden innan det var dags att banvandra värma och köra i nästa lopp. 8 lopp blev det på lördagen. Tings lag var bara tre hundar på plats tyvärr men vi gjorde faktiskt lagets bästa insats hittills! Ting gick superfint och nollade två av fyra lopp, ett lopp med fem fel och en snöplig disk.


På eftermiddagen var det Trollas tur. Vi var fullt lag med med sjukdom i bagaget var inte alla på topp rent fysiskt. Trolla nollade också två av fyra lopp och hade snöpliga femmor i  de två andra loppen. På det stora hela skötte hon sig faktiskt riktigt bra! :-D Tyvärr var laget osynkat och fick inte till det samtidigt i något lopp. Inga placeringar till något av lagen.


Vi var färdigtävlade runt 15 och åkte då till vandrarhemmet och insatallerade oss. Packade därefter in oss i Petras bil och åkte vidare till Ullared! Där avverkade vi timmarna fram till stängning i delvis zoombiedvala och delvis köphysteri. En överfull kunvagn senare och hungrig som tusan köade vi en timme och en kvart för att komma ut. Vid 21:30 var vi inpackade i bilen igen och vrålhungriga bara för att konstatera att det mesta hade stängt! Efter lite letande hittade vi en pizzeria som accepterade take away beställningar så vi beställde och körde sedan till vandrarhemmet för att äta.. 22:30 åt vi :-S lite i senaste laget egentligen.


Dagen efter var det tidigt otta för largehundarna igen. Nu hade jag dock inte så långt så inte fullt så tidigt som dagen innan. Ting gick super i agilityloppet nollade och kom fyra! När sista hund stod på starten låg Ting trea på certplats, tyvärr knep sista hunden andraplatsen, certet och ett championat! Bara att grattulera! Synd för oss liksom ;-) En SM pinne (den sista i agility) plockade hon dock.


I hopploppet gick Ting också fint men i ett tvingat framförbyte släppte jag henne för tidigt och hon tog då hindret från fel håll. Synd fast jag tvivlar på att hennes tid hade räckt i loppet. Det var många nollor där..


Sedan var det Trollas tur och först ut var hopploppet. Trolla gick bra och nollade loppet, vi kom trea och även hon tog därmed en SM-pinne (sista i hopp för oss). Sookie höll på att tjuvstarta och fick en lite svajig start men skärpte till sig fint och nollade hon med! De kom femma och tog därmed sitt sista cert och blev Champion!!! Två av tings valpar har därmed blivit champion före henne!! :-D Duktiga tuktiga härliga häftiga valpar!!


Sista starten för helgen var det loppet jag allra helst av allt ville sätta med Trolla.. Vill man något för mycket går det åt skogen. Trots att jag verkligen älskade banan så gick det inte alls! Jag var så besviken och när Trolla diskade sig för tredje gången på banan plus att hon flög av balansen valde jag att bara lyfta upp henne och kliva av. Tittade på filmen och ddisk 1 är helt mitt fel. Disk två där gör jag en jakko men hon flyter ut och tar en tunnel iallafall. Disk tre.. den är inte ok någonstans.. Efter en balans där jag säger jajaja ska hon inte dra iväg rakt fram! Men det gjorde hon! Hallå liksom! och som sagt så flög hon även av balansen utan att ta kf och det har inte hänt på evigheter så besvikelsen var enorm! Så stor att jag faktiskt frågade TL snällt om jag snabbt efter att klassen slutat kunde köra banan ett varv till då jag var färdigtävlad för dagen. Han sa ja så vi tog chansen och körde den superroliga banan igen. Denna gången höll jag ut bättre vid disk 1, jag tog i lite mer än bara en jakko vid disk två och jag höjde rösten ytterligare ett snäpp vid jajajaja på balansen och även om det högst var en klo på på kf (seprartionen var helt ok) och svängen mot hindret blev låååång då hon nästan tog tunneln även denna gågnen så sprang vi faktiskt runt banan utan disk andra varvet! Dock med en rivning och då hade det i vart fall inte räckt till pinne..


Jag tar med mig kännslan i hopploppet och lopp två i agilityn! Glömmer första försöket.


Gissa om jag var sliten efter denna helgen! Jag har därefter slagit in alla julklappar (hade lyckats köpa till alla utom en.. Saga var sorgligt bortglömd bland alla julklapparna så henne fick vi åka till Toys R Us och handla till.. betydligt dyrare.. Istället hade jag köpt dubbel uppsättning av adventskalenderljus! De stod först på GeKås och sist i samma affär och tre timmar efter första varorna kunde jag inte minnas vad som låg på botten av vagnen.... :-D


Nåja ungarna gillar ljus så det blir nog bra!!


Ting och Trolla saknar numera tre pinnar var (tre hopp för Ting och tre agility för Trolla) och är därmed båda med som BUBBLARE inför SM på SBK-tävling!! :D





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards