Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 12 april 2015

Sedan sist

Usch vad tiden springer ifrån mig. Bloggat har jag inte hunnit med trots att det hänt mycket sedan sist.


Jag var bl.a och tävlade i Värnamo. Det var definitivt motigt att ta sig dit då man visste att jag körde för bara en enda klass eftersom vi redan var uppflyttade till tvåan i hopp. Samtidigt kändes det som om vi faktiskt borde ha en rimlig chans att klara ett felfritt lopp. Trolla kan alla hinder och hon lyssnar bra och är lyhörd. Jag ville helt enkelt ge det chansen. Så här i efterhand var det definitivt rätt beslut!!


Inte nog med att Trolla nollade loppet (ett jättefint lopp gjorde hon!) hon vann även klassen! :-D https://www.youtube.com/watch?v=x2u-mE7MkP8

Jag dröjde mig kvar till prisutdelningen (vem vill inte vara med på den när man vunnit! ) och fick njuta av två helt fantastiska hopplopp gjorda av Petra och Sookie! Hon vann båda de loppen! Vilken dag för systrarna! Storslam i mediumklassen helt enkelt! På prisutdelningen hade domaren plockat ut en favorit för dagen och han hade plockat ut mig och Trolla! Motiveringen var att hon hade superfina kontaktfält!! Lyckokänslan var total! Jag kan liksom inte beskriva med ord hur fantastiskt rolig och underbar den dagen blev! Fina Tingeling har fått världens häftigaste små valpar :-D Jag tror jag strålade ikapp med solen den dagen!  Ytterligare ett plus var att fina Brigitta delade pallen med mig och hon tog också sista pinnen. Nu ska vi upp i klass två på heltid och leka!

Under påsken åkte jag och nästan hela min familj på skidsemester till Lindvallen. Mormor fick följa med för att ha lite extra vuxna händer i backarna. Det är mycket att hålla reda på tre ungar som precis lärt sig åka. Emellanåt var det tur att vi hade henne då ett barn åkt ner till bestämd lift med pappa (barnen är snabbare än vi i backarna) Ett barn stod en bit ner och väntade på riktlinjer och det tredje barnet var försvunnet med tre alternativa farvägar till olika liftar.. Då är det bra att vara flera så mormor skickades att samla in det väntande barnet samtidigt som hon höll utkick i det alternativet efter den försvunna femåringen och jag åkte ett annat alternativ ner för att leta där. Det sista alternativet hann vi inte kolla för halvvägs ner i mitt alternativ hittade jag en strålande glad femåring på väg upp i en lift!!! UNGAR!! Det blev ett litet allvarligt samtal om vikten av att vänta på alla i backarna och vikten om att åka till samma ställe och vikten av att INTE ta en slumpmässig lift upp igen för då skulle det bli riktigt omöjligt att hitta varandra igen..


En underbar vecka blev det i alla fall och alla tre barnen utvecklades massor i sin skidåkning. Från att aldrig stått på ett par skidor (Melina) till att klara röda nedfarter som ingenting. Emelia och Amanda som tjuvtränat i Hanaslöv en gång innan slutade veckan med svarta opistade puckelpister…  Mamman (aka Jag) hade svårt att hänga med dem ner, de fick vänta på mig därnere.


Sedan vi kom hem har vi haft fullt upp med att komma ifatt på jobb och hemmavid och därmed har det inte blivit tid över för bloggande. Jag har dock bokat in lite fler tävlingar i agility framöver, i KLASS 2 :-D och till och med en valltävling står på schemat, redan nästa helg.


Vallträningen har inte varit så omfattande tyvärr men lite grann har vi tagit oss ut i hagarna. Vi har fått ytterligare lite hemläxor av Lena att öva på och faktum är att i gårdagens pass skulle hon inledningsvis ha varit nöjd (ja det tror jag faktiskt att till och med Lena hade varit..) Mot slutet av passet däremot så hade Trolla stoppat bomull i öronen, hon tog varken ligg eller höger eller vänster! Totalt döv var hon. L finns en hel del kvar att jobba på.


Mest glad över i passet från igår var jag dock över de två det sista hämtet jag gjorde (jag gjorde två, ett åt varje håll). Det första utfördes enligt given läxa, skickade och sa ligg varje gång hon inte höll sig ”rätt” på bågen ut och i huvudet. Här tog hon liggen klockrent! Sedan vandrade jag sakta upp till hennes linje och det tycker hon är så oerhört jobbigt!! Det var mycket tjat om att ligga kvar där (hon vill korrigera sig och fortsätta, lilla fröken spring i benen)

Sista hämtet dock, då stod jag på halva sträckan redan från början och skickade (det gick nämligen inte att se hur hon höll sig på bågen i slutet annars) och lilla hunden gick sååååå fint hela vägen! Jag behövde inte stoppa henne en enda gång! <3

Det känns helt ok inför helgen. Jag hade dock gärna kommit ut ytterligare en gång innan men det är inte direkt så att tiden är oändlig innan helgen.. Veckans två föräldramöten och ett styrelsemöte och så ett 40-årskalas på kvällstid samt att Magnus håller på massor med vårbruket just nu gör att det blir rätt tight att hinna med. Dessutom har barnen teaterträning, gympa och simskola ikväll.. L


Nåja livet löser sig! Det gör det alltid! KRAM på er därute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards