Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

inte som planerat

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 19 oktober 2014 19:00

Helgen som precis passerat var en vansinneshelg i tempo och uppgifter och roligheter att lösa. Det var barnens aktiviteter, Magnus aktiviteter, mina aktiviteter och så ett dop och ett pyjamasparty samt övernattande kompis på det. Phu. Jag skrev ett schema och fick fråga både farmor, farfar och mormor och morfar om hjälp förutom kompisar till barnen för att få ihop det.


Ousslet var till slut komplett och vi hade löst alla hämtningar och lämningar och packningar mm mm fredagen gick klanderfritt förutom att min man kom på att doppresenten han var satt på att införskaffa (eftersom han skulle spendera varje dag i skogen på jakt och varje lunch utanför världens bästa presentbutik Atelje Vidagård) hade glömts bort så någon doppresent hade vi inte till dagen efter.... Det fanns inte tid i schemat för att fixa den fadäsen... Han fick bita i det sura själv och avsluta lördagens jakt lite tidigare än tänkt för att fixa present till Agnes.


Själv hade jag simhallspasset med alla barnen plus en. Snabbt lämna bort två barn efter simhallen för lek och senare på kvällen party medan resten av oss for hem för en bit mat inna vi samlade ihop familjen (minus en) och farmor och farfar för färd mot dop i blekinge. Alla tre flickorna somnade på vägen ner och borde ha varit pigga och glada på dopet men så blev det tyvärr inte. Saga vaknade på helt fel sida och var jättemammig och jättepappig hela ceremonin, lite jobbigt eftersom pappa satt i kyrkbänken och mamma stod längst fram i egenskap av fadder till lilla Agens. Var Saga hos mig ville hon till pappa och var hon hos pappa skulle hon till mig.. Lite småjobbigt faktiskt men på något sätt lyckades vi genomföra det hela utan alltför mycket störande gråt iallafall.. även om det blev en del spring fram och tillbaka i kyrgången av våran tvååriga dotter. Agnes fick sitt namn och var strålande glad under hela gudstjänsten. Jättefin i sin söta klänning var hon!


inte ens på festen efteråt var Saga på humör. Hon var fortsatt gnällig hela eftermiddagen och kvällen. Efter en trevlig middag med god efterrätt tackade vi för oss och styrde kosan hemmåt igen.


Nya krafttag för att packa ihop allt inför söndagens tripp till Tranås. Skulle ha alla tre barnen med till mormor tidigt på morgonen och Saga skulle med hela vägen till Tranås och DM så det var en del att tänka på i packningen. Mackor, blöjor, tält.. och så allt däremellan förstås.


Inpackat i bilen blev det och jag stupade i säng.. Sov dock inte många timmar innan jag vakanade av att jag hade ont.. Vred och vände på mig men insåg sedan att det inte skulle gå över utan bara bli värre. Stress är inte bra för mig! Tog lite medicin och somande sedan om och såv några timmar till men sedan var det dags igen. Mer ont denna gång och jag fick ner och läsa på om medicinene.. var det ok att ta igen så snart? Joda det skulle gå, mer medicin men denna gången hjälpte det inte.. Låg och vred och vände på mig en lång stund och insåg till sist att nu var det dags att kliva upp om jag skulle iväg till Tranås. Knappt någon sömn och fortfarande väldigt ont fick jag erkänna att min kropp hade sagt stopp! Det skulle inte bli någon tävling. Den stressen var det inte värt! Min kropp strejkade och jag behövde vila.


Så grymt besviken över att inte kunna åka men samtidigt måste man lyssna när kroppen säger ifrån. Låg och kikade på klockan och konstaterade minut för minut att snart var det inte möjligt ens om jag skulle ändra mig att hinna i tid. Ungefär en halvtimma, timma efter att jag senast skulle ha åkt släppte värken äntligen!! Jag kunde sova en timma till då vilket var underbart skönt.


Sedan blev det simhallen med barnen (simskolor) och lunch hos mormor hela förmiddagen och eftermiddagen spenderade jag sovandes på soffan, helt slut.. Från tranås kom rapporter om att bästa LINA vunnit med sin fina WK Rut!!! Om nu inte jag om mina kelpisar kunde vara med och slåss om titeln så var det skönt att se att Lina kunde hålla rasens flagga i topp!! STORT GRATTIS LINA!! Nästa år ska jag vara med och ge er en match!


Nu är det kväll och jag har planerat lite räkor och mys för mig och mannen ikväll! Helgen med alla akiviteter är över! Nu tar vi ett djupt andetag och kastar oss in i nästa vecka.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards