Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 22 september 2013 14:50

Nu har jag tagit mig lite tid för att uppdatera bloggen igen. Jag använder varje minut jag har över för att få till korta träningspass i hagen med Trolla. Längtar inte till den dag då fåren behöver åka hem till sin matte igen. Var ska jag då träna?? Trolla utvecklas enormt i vallningen nu. Hoppas bara vi jobbar rätt. Längtar till inbokade kurser framöver i höst!


Vi har börjat lägga på kommandon för höger och vänster fram hade vi sedan tidigare. Jag har faktiskt börjat med visslor också! Hon är rätt smart tror jag men det är svårt att säga eftersom jag hela tiden försöker ge henne det kommando som passar med hur hon tänkt gå. Vill ha så många "rätt" som möjligt så här i början av kommandoträningen.


Lite småsaker som stör träningen är att Trolla tycker tryck från mig snabbt blir jobbigt och då vill hon gärna springa ur trycket helst utan att tänka. Vi satte lina på och tränade på att tåla tryck och det blev bättre men det finns fortfarande kvar och kryper fram i vissa situationer.


Trycket från mig blir därför ofta helt ljudlöst eller bara en liten harkling.. det räcker! :-)

 Foto: ♡Trolla♡

Igår lyckades jag med konststycket att filma och träna samtidigt utan att kameran skakade alltför mycket. Så här långt har vi kommit nu!


 
 

Tingeling har varit och tävlat DM. Halt på backen orsakade tyvärr en hel del fel som kanske kostade medalj av högre valör men ett brons knep vi :-) och det är vi stolta över!


Bara en tävling kvar för i år och den är inofficiell :-) Där ska även Trolla få vara med i en blåbärsklass... borde träna mer agility och mindre vallning men vallningen är ju såååå kul!!!


Kram på er!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards