Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Slalom och muskelbyggande

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 8 december 2008 11:38

med sjuka barn blir det inte mycket gjort utomhus tyvärr.. Några pass agility har dock hunnits med :-)


Tingeling har tränat en del i sin slalom-bermuda och igår bestämde jag mig för att träna mer stadga på alla tolv pinnarna. Det var ett tag sedan hon körde hgel slalom och jag tänkte att det kunde vara bra att se till att hon vet att slalom är tolv pinnar och inte fyra :-)


Lilla räkan visste dock att där var tolv pinnar i slalom! Inte en tveksamhet.. Provade lite olika saker också.. som att stå kvar och skicka, skicka springa före och fb, skicka springa snett ut åt sidan, skicka från kl 3 och 9 (4 m avstånd) och sedan själv springa vinkeltätt emot och bb och sedan fortsätta ut åt sidan, skicka följa med halva och sedan vända och springa bort bakåt.. och vet ni vad ALLA utom en av dessa övningarna var no problems.. störst problem fick hon när jag sprang med henne och gjorde fb efter slalom!!?? :-)


DUKTIG TJEJ! Gissa om allemetoden präntat in i henne att hon ska slutföra hela hindret! :-) Ska fortsätta jobba med detta för det var ROLIGT! :-) Icka har aldrig klarat bakombytena så där har jag alltid fått gå på fb eller att springa snett ut från henne.. För tvära rörelser från mig brukar få henne att gå ur! Men inte Ting! Häftigt!


Har även haft klickerpass med henne inne med nosduttar respektive framtasstarget samt bakbenskontroll. Bakbenen börjar sakta men säkert framsåt som existerande ben! Hon har tidigare varit helt omedveten om att de finns där bak och faktiskt kan göra annat än bara hänga med :-)


Icka har fått riktig hårdträning nu.. Först ett rejält konditionspass med tempoväxlingar och uthållighet inblandat! (Ting deltog till viss del men hon är inte riktigt den arbetsnarkomanen som Icka är :-) ) Senare samma dag körde vi backklättring samt hopp från stillastående upp på sten upprepade det många gånger. Mer backar och lite tighta svängar efter högt hinder då man kommer med fart från låga hinder sedan avslutade jag det med hopp fram och tillbaka över mycket lågt hinder. Jösses så hon sov gott!


Ikväll är det mina ben, armar och min mage, rygg som ska tränas! Phu! Icka ska få en vilodag innan vi ger oss på muskelbyggandet igen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards