Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 2 december 2008

löpning, julbord, advent och gympa samt EAS-beslut

Tiden rusar iväg och nu är det plötsligt december!


Jag var ute och sprang igen i fredags.. Duktigt va! :-) Sedan har helgen gått i ett. Julbord i lördags med Pappa och Gunnel och deras båda familjer med respektive och barn.. Det var mums! Än har jag inte hunnit tröttna på julbord! Deras efterättsbord gick inte av för hackor vill jag lova! fyra tårtor, ris a la malta, ost och frukt pepparkakor och godis, praliner, tryfflar, brända mandlar osv osv...


Trots överdåd i mat så lyckades jag med konststycket att bli mätt men inte FÖR mätt! Har jag aldrig lyckats med förut! :-)


På söndagen var det första advent och den dagen blev inte riktigt som planerat.. Amanda fick feber och var allmänt hängig. Emelia fick därför följa med Farmor till kyrkan och jag och Amanda stannade hemma. Magnus var som vanligt på bygget och lade tak på garaget! På eftermiddagen var det dags för att traditionsenligt tända byns julgran och samlas och dricka glögg och äta pepparkakor. Amanda fick vara hos farmor och farfar medan resten av familjen och Tingeling socialicerade kring granen. Tingeling tyckte det var toppen för där fanns massor av människor som alla hade godsaker i händerna. Skorpor blev en ny favorit!


Den hunden äter nog allt!


Igår var jag hemma med Amanda eftersom febern inte gett med sig! Det blev en del vikande av tvätt och annat plockande med städning.. alltid nåt som måste göras.. Sedan bakade vi pepparkakor hon och jag. Vid halv fem fick pappa ta över och så åkte jag till Emelia med gympa/badkassen i högsta hugg! Hämtade henne och sedan var det gympa för hela slanten en timma och sedan bad tills hon tröttnade. Hon avslutade med en kvart högst upp i bastun! Det har hon inte fått från mig.. själv gillar jag bastu men efter några minuter får jag panik i värmen och måste ut och duscha.. Emelia såg ut som en kokt kräfta när hon kom ut!!!!

 :-)


När hon torkats och klätts på kom pappa och hämtade henne och sedan var det min tur att röra på bena! Gympapass för oss lite äldre startade vid 19. Det var ett rätt tufft pass (eller så har jag urusel kondis.. eller kanske båda) När passet närmade sig slutet.. ca kvart i tänkte jag att nu J**AR måste jag se till att ta i ordentligt sista fem eller så (strech brukar det ju vara allra sist) och så tog jag i! klockan 1955 höll de fortfarande på och nu kan jag lungt säga att benen skakade och orken tröt! Men jag bet ihop! Kan ju bara röra sig om någon enstaka minut till eller?


fem över frågade jag en av de andra hur länge de brukade hålla på.... jo eg är det ju en timma men eftersom vi aldrig hinner färdigt till dess så blir det oftast till 20 över ungefär!!!


Det blev en svacka där på några minuter sedan fick man ju ta i igen för nu var det ju verkligen sista minutrarna!!!!


Phu!! Trött blev man! men efteråt mycket nöjd! Magnus lvade att vi skulle fixa så jag kunde gå på passet framöver också!! :-) Tack min man!!


Nu är man tillbaka till livet igen och helgen inkl extradagen är slut!


Jag har lovat Emelia att vi ska baka ikväll och så hoppas jag hinna ut och köra ett ordentligt träningspass på agilitybanan ikväll! :-) Får se hur mycket av planerna såom går att fullfölja.. Amanda har haft lite märkliga sovtider nu när hon varit dålig och kvällen och natten har liksom inte ingått i sovtiderna så..


Ps för er som undrar.. Mina lagkamrater var MYCKET förstående för Exclusive.. själv blev jag mer positivt inställd också när det där om att förstapriset kunde komma att delas ut i form av sponsorsaker försvann. Det är reda pengar till vinnaren som gäller nu :-)


Så jag har anmält! och dessutom!!! ordnat så att jag kan åka till sista dagen och därmed en lagtävling i stockholm OCKSÅ!!


Boende har jag lyckats ordna i Göteborg! Återstår bara att fixa boende i Stockholm också!


 Ps 2 sötast just nu... Amanda när hon och Emelia ställt fram varsin hundskål med mat till hundarna och hon spatserar bort till andra ändan av köket och säger "goda"


Hundarna rycker men vågar inte riktigt lita på att det betyder varsågoda!! :-)





 
 
Ingen bild

Matilda

3 december 2008 11:26

Hej Anna!
Under seriens regler står faktiskt detta:
§ 5. Priser, vinnaren i respektive storleksklass erhåller ett första pris till värde av 10 000 svenska kronor. dessa 10 000 kr behöver inte vara i rena pengar utan kan också bestå av present kort till samma värde. Det delas även ut pris till 2-5 platserna i respektive klass.

Men det är riktigt tråkigt ifall det är så, mindre kul att få typ 10000 kr i hundmat... tycker jag.

 
Ingen bild

Jag själv

3 december 2008 22:18

Ja du har rätt det står så.. det var nog det jag såg för länge sedan men inte längre kunde hitta.. Jag mailade dock Lundgern och han svarade att förstapriset skulle delas ut i pengar! Märkligt att svara så om det inte skulle vara så speciellt med tanke på att min fråga var formulerad så att jag sett formuleringen du nu hänvisar till och undrade om det stämde.

Bara att hoppas att den som vinner får sina pengar! För det var precis ditt resonemang som jag själv förde som argument till varför jag inte skulle vilja vara med.. :-/

Nu är jag anmäld så..

Mvh Anna själv..

 
Lydia

Lydia

5 december 2008 00:23

Tackar för adressen till klickertok. Många tänkvärda tips jag ska ta till mig =)

Jim är också tveksam varje gång någon småtting säger varsågodliknande saker o håller upp godisar ;-)
Ha det gott.

http://lydiaodingo.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards