Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 7 september 2008

Igår var det trettioårsfest och eftersom vi inte fick någon barnvakt fick Magnus stanna hemma med flickorna medans jag drog på fest själv!


Möjlighet fanns till övernattning och efter en viss tvekan bestämde jag mig för att stanna för då kunde jag dels ta ett glas rött till maten och dels få en natts (OTÖRD??????!!!) sömn utan barnskrik.. :-)


Det blev en mycket trevlig kväll! och när jag lyckats få i mig några glas ringde Magnus och undrade om jag inte kunde köra hem iallafall! Han hade ju kommit ihåg kräftburarna som skulle vittjas tidigt på morgonen och då behövde jag vara hemma för att passa barnen ju...


Tooo late svarade jag och insåg sedan att det nog var synd för istället skulle jag nu få stiga upp 0530 så jag skulle kunna hinna hem innan Magnus drog ut på sjön... Phu.. Tidigt tidigt..


God mat, gott vin, en riktigt läcker drink.. ska se till att få receptet för den var GOD! Trevligt folk, kul lekar (eller vad sägs om strechiga tunglekar, bondidge och avancerade munjobb i liggande ställning.. ni som var där vet vad jag menar ;-) ) Detta blandades med seriösa samtal och folk i rånarmask.. jojo det var en fest som heter duga! och hör och häpna där var inga singlar och endast ett par som INTE var småbarnsföräldrar ;-)


Vid tre tiden kroknade jag fullständigt och gick in och la mig för att sova i fyraåringens säng.. Tack Valle för lånet av din säng! Sov jättegott i ditt rum!


Trots att musiken fortfarande spelades på hög volym och festen fortgick i hela huset somnade jag och sov sedan gott i de två och en halv timma som var kvar till klockan ringde.


Jag smög upp och tassade runt i huset en stund innan jag tys smög ut i den tidiga morgonen för att köra hem.


Hemma var Amanda vaken! :-( Rejält trist för jag hade hoppats få sova en kort stund innan jag skulle ha kurs kl 900.


Det tog väl en halvtimma med en riktigt ilsk tjej sedan somnade hon faktiskt (kors i taket). BÅDA barnen (och jag) sov sedan till 08:45!!!! Frukost hanns inte med men en banan fick jag med ut och sedan var det lite kursdags.


Vi varvade löptikarna med varandra och Ting fik också var med. Hon börjar gå riktigt bra i våran 8. idag tränade vi mycket bakombyten. Det var svårt men vi fick till flera riktigt fina och inte någon gång vände hon åt fel håll. Problemet var snarare att vi missade hindret efter bytet eftersom jag inte fick henne att svänga fort nog genom bytet. Men som sagt några stycken blev riktigt fina och de framförbyten vi gjorde blev också jättebra!


Med Tingeling körde jag också några slalom. 6-pinnars med de tv sista snedställda. hon jobbade på bra för det mesta men precis som jag konstaterat tidigare så går det bättre ju fortare hon angriper slalomen..  


Det krävs att hon drar på rejält för att det ska bli bra!


Resten av dagen har jag haft barnen och Pappa varit ute på bygget och jobbat. Amanda var fortsatt gnällig på förmiddagen men efter middagsluren kom hon upp och fortsatte vara på gnällhumör. Vällning ville hon inte ha och inget annat heller till slut satt jag med henne i knät och hade ställt vällignen framför henne och plötsligt gled hon ner tog vällingen och drack upp hela! Efter det har vi fått tillbaka våra glada goa tjej!


Till kvällsmat åt hon MASSOR av gröt!


Nu sover båda gott och det var faktiskt inte särskillt besvärligt ikväll. Skönt.. det tyder på att hon mår mycket bättre igen och det känns skönt för de senaste kvällarna har varit en pärs för den av oss som nattat barnen.




Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 7 september 2008 15:32

Emelia och Magnus var på rally i igår. Rallyt passerade genom byn och rundade vår blivande tomt på två sidor. De stack på förmiddagen och blev borta till kvart över fem! Emelia var så lyck´lig när hon kom hem och berättade om alla bilar som kört jättefort!


Much Much faster! Så säger hon till bilarna som kör förbi!  "Dom kör som biltjyvar!" säger hon bestämt till publiken runt omkring henne. Till mig säger hon "jag ska också köra rally när jag blir stor"


Hon är tre och jag ler överseende mot henne och tänker att hon hinner glömma det tills hon blir stor! Trots denna vetskap (förhoppning) sänder jag en ilsk blick åt Magnus håll. Hon ska bli agilityprofs inte rallystjärna ju! ;-)


Vi får väl se! En rolig dag har de haft iallafall fadern och hans äldsta dotter!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Skapa flashcards