Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 5 september 2008

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 5 september 2008 08:15

Emelia och jag skulle ju åka själva till dagis idag och då tyckte hon att det var kul att inleda dagen med att träna hund! Väluppfostrad eller lättlurad eller faktiskt intresserad.. tja svårt att säga men min treåring och jag tog Tingling med oss ut för att träna lite iallafall.


Först fick Tingeling köra lite balanser men ganska snart tyckte Emelia att det var hennes tur. Ok bara att platsa Ting och ta Emelia i handen och sedan bar det av över balansen.. ja jag gick på marken brevid förstås. Två gånger fick hon ta balansen och andra gången fick vi upp tempot på nerfarten och vet ni vad hon tog kf bäggegångerna!!!! Tuktiga lilla tösen!


Hon är så rolig för hon tycker verkligen att det är jättekul!


Tings tur igen och nu gick vi över på vippan. Hon springer fint upp högst upp och när hon är på plats släpper jag och hon stär fint kvar hela vägen och äter godis när den slagit i backen. Jaha efter fyra vippor vill Emelia också försöka! Två vippor tog hon men hon har inte riktigt samma focus längst ut som Ting.. där tränar vi lite annorlunda då jag vill att den ska slå över redan när hon är på mitten så focus ligger på att ta sig dit för Emelia :-D Goa ungen!


Sedan var det dags att plocka ihop och åka till dagis:-)



Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 5 september 2008 06:50

Inlägget handlar precis om det som rubriken antyder.. Amanda har gått och blivit förkyld! Trist men sånt man får räkna med när de små börjar på dagis. Hon vaknade några gånger i natt och jag tror det beror på förkylningen. Till sist somnade hon om inne hos oss, uppkrupen tätt intill min hals.


Vi tog tempen på henne och då hade hon feber.. Inget dagis för lillsnäckan idag mao. Magnus skulle vara hemma och se om han kunde jobba lite hemmifrån annars får han vabba istället. Det är itne så lätt att få tid över när man har en sjuk dotter som behöver närhet och värme..


Kanske är hon så trött att hon somnar och sover en del och då finns ju möjligheten att han kan jobba lite iallafall.


Vi får se hur det blir med gästerna ikväll.. de kanske inte vill komma..

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards