Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 4 september 2008

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 4 september 2008 23:01

Ikväll var det kurs igen.


När jag var ute och förberedde lite passade jag på att träna Tingeling.. Balans, slalom och några platta tunnlar, långhopp och däck. Hon provade att fuska en gång på balansen men då belöningen uteblev gjorde hon mycket fina kf sedan.


I slalomen satte jag ihop de sex pinnarna samt vinklade ut de två sista. Det blev fel någon gång men när hon focuserar så sätter hon upp en ruggig fart och riktigt trycker sig igenom på rätt sätt! Kul att se henne men märkligt att hon inte alltid går så fort och att det är när hon sänker hastigheten som hon gör fel :-)?!


Sedan fick man in och försöka förbereda fika samt börja laga mat åt barnen. Inga lugna stunder här inte! :-)


Kursen gick bra! De har blivit riktigt duktiga. vi pillar lite med placeringar av förarna samt att de ska röra sig rätt och tima fb på rätt sätt. Hundarna börjar begripa vad agility går ut på och drar fint på hinder nu. Kul att se att skillnaden hunnit bli så stor!


Första gången stod där ett gäng hundar som alla mer eller mindre tyckte att alla hinder var just det.. hinder som stod ivägen.. bäst att gå runt! eller kanske bara ignorera och gå och snusa eller kissa istället.. och nu drar de på hinder och jobbar för förarna på ett helt annat vis! :-)


Ni är såå duktiga!


Efter kurs och fika gjorde Magnus och jag laxsmörgåsar och satte oss och slappnade av en stund..


Sedan kom vi på att vi ska få gäster imorgon så då blev det till att ta sig i kragen och sätta igång och plocka iordning. Efter en timmas intensivt städande med både dammsugning och golvtorkning ser huset riktigt trevligt ut! ;-)


Riktigt trött så nu hägrar sängen!

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 4 september 2008 08:03

En helkväll blev det igår. När barnen fått i sig (lite i Amandas fall) mat märktes det tydligt att iallafall Amanda var så trött att hon inte orkade nåt alls..


Upp och byta till pyjamas och sedan sagodags. Amanda somnade i mitt knä redan i början av sagan. När hon sovit en stund skulle jag lyfta ner henne i sin säng men se det gick då rakt inte för sig! Hon vaknade och sedan blev det ljuv??!!! musik för hela slanten! Hon skerk i närmare två timmar! Det spelade ingen roll vad jag gjorde! Jag bar, vyssade, sjöng, erbjöd henne välling, satte ner henne, tog upp henne igen osv.. Hon bara skrek! Emelia tyckte det var orättvist att vi inte läste färdigt sagan (svårt att läsa när Amanda skriker i högan sky) och sen var hon också igång med en andra stämma i (o)ljudet.


Jag trodde jag skulle bli knäpp! och var var Magnus när allt detta utspelade sig? Jo på bygget för att fixa lite. Suck..


Emelia slutade skirka efter en kvart (kändes som mååånga timmar) ungefär och somnade också när jag till slut gav upp om att bära runt på Amnada och stoppade ner henne i spjälisen och gick över och la mig hos Emelia istället. One down One to go.


Jag fattar inte att Emelia kunde somna med tanke på volymen på konserten som Amanda gav.. men somnade gjorde hon! Phu!


En kvar.. jag bar vyssade, sjöng, erbjöd välling, la mig med henne osv.. men hon bara skrek..  Till slut tystnade hon och fick den där blicken.. ni vet lååångt i fjärran koncentrerad sedan tog hon i. Lukten var inte angenäm om man säger så. :-) Fick gå och byta blöja och sedan var vi igång igen. Hon hade väl dämpat sig något men sova skulle hon då rakt inte men pussades vi var hon nöjd! Hon är rolig den lilla! När Magnus äntligen kom hem och tog över var jag helt slut mentalt! Lämnade över och gick ner för att fixa lite med hundarna (kvällsmat osv skulle de ha. De hade varit med Magnus ute vid bygget så de slapp höra musiken..) och bara tio minuter senare dyker Magnus upp.. då sover hon?!!

 

Livet är bra orättvist! Som jag kämpat och så tar han över och då tar det.. tio ynkliga minuter! Kunde inte han också fått kämpa lite.. eller nej förresten! Skönt att hon somnade! Då kanske man kan få lite tid för sig själv i alla fall. (Magnus fick ta natten istället :-))

Idag är det lunch med syster yster och mor min som gäller. :-)


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Skapa flashcards